בכיר בציונות הדתית נגד הרצוג: הוא חלק מהבעיה

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, טען כי הנשיא הרצוג לא אובייקטיבי כדי לנהל את ההידברות: "הוא נכנע לסרבנות והלחץ מהשמאל, זרק הכל ותפס חד צדדי את עמדת השמאל והאנרכיסטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/23 10:11 ו בניסן התשפג

בכיר בציונות הדתית נגד הרצוג: הוא חלק מהבעיה
הנשיא הרצוג, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז אמש (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי חבר הכנסת בני גנץ וברך על היוזמה של שני הצדדים להגיע להידברות. 

"הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון"

מי שפחות מתלהב מכוונתו של הנשיא לגשר בין הצדדים, הוא מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, שטען כי הרצוג לא אובייקטיבי. "היו כבר שיחות וטיוטות הסכמה אצל נשיא המדינה על הרפורמה. אבל בסוף הוא נכנע לסרבנות והלחץ מהשמאל, זרק הכל ותפס חד צדדי את עמדת השמאל והאנרכיסטים. לא הבנתי למה שיהיה שונה הפעם? הנשיא לצערי לא אובייקטיבי. צריך לדבר ולהגיע למתווה מאוזן. בלעדיו, הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון", כתב ולד.

יהודה ולד

יהודה ולד צילום: הלל מאיר

בדרך להידברות: נתניהו, לפיד וגנץ מינו את צוותי המו"מ

כאמור, נשיא המדינה בירך על היוזמה להתחיל בתהליך הידברות מיידי שיושק בחסות בית הנשיא, בניסיון להגיע להסכמה רחבה. הנשיא ביקש כי לצורך זה יוקמו צוותי עבודה מטעם כל צד. נשיא המדינה הבהיר כי הוא מתכוון להמשיך ולאפשר לנציגי הסיעות השונות בכנסת, לארגוני החברה האזרחית וגורמים מעוניינים להציג עמדותיהם ורעיונותיהם השונים כפי שנעשה בשבועות שחלפו.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו, מינה את צוות המו"מ להידברות מטעם הליכוד והקואליציה. חברי הצוות: השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת.