האולפנה בהישג מרשים: "לוקח להם כמה דקות לעכל שאנחנו דתיות ומשחקות כדורגל"

קבוצת אולפנת "אור תורה אוריה" הגיעה למקום השני בליגת כדורגל אולמות לבתי ספר תיכוניים, לאחר משחק צמוד מול תיכון אבין רמת גן: "הצלחנו להביא כבוד לאולפנה, ובמובן מסוים גם למגזר הדתי שלא בולט בכלל בענף הכדורגל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/23 22:38 כט באדר התשפג

האולפנה בהישג מרשים: "לוקח להם כמה דקות לעכל שאנחנו דתיות ומשחקות כדורגל"
האולפנה במקום השני, צילום: אור תורה סטון

ליגת כדורגל אולמות לבתי ספר תיכוניים הגיעה היום (ד') לסיומה, ואת המקום השני קטפה קבוצת אולפנת "אור תורה אוריה" של רשת "אור תורה סטון", לאחר משחק צמוד מול תיכון אבין רמת גן שהסתיים בתוצאה 2:0. זוהי הפעם השנייה בה האולפנה מעפילה למשחק הגמר, לאחר שבשנת 2019 עשתה היסטוריה כאשר הייתה האולפנה הראשונה שהגיעה למעמד המרגש.

"הן מאד רצו להצטרף ולשחק"

הקבוצה מורכבת מהשחקניות המצטיינות מכיתות י', י"א ו-י"ב, שחלקן משחקות במקביל במסגרת מקצוענית. היוזמה להקמת הקבוצה, שהינה הקבוצה הדתית היחידה בליגה, הגיעה לפני כארבע שנים מהתלמידות עצמן, אשר פנו לרכזת החינוך הגופני באולפנה, רחלי קומר-עזיז, אשר הרימה את הכפפה.

"באותה תקופה היו מספר תלמידות ששיחקו בקבוצת הפועל קטמון, ומרגע שהן שמעו שקיימת ליגה לבנות בקט-רגל, הן מאד רצו להצטרף ולשחק במסגרתה" מספרת קומר-עזיז, "למרות שלא היה לי ניסיון בתחום, החלטנו לקדם את המהלך בתמיכת המנהלת יונת למברגר".

"כולם מאד מופתעים ולוקח להם כמה דקות להאמין ולעכל שאנחנו דתיות ומשחקות כדורגל"

איטה קונין, קפטנית הקבוצה ותלמידת כיתה י"א באולפנה, אשר הובילה את הקבוצה להישג המרשים, מספרת על חווית המשחק המיוחדת במסגרת הקבוצה ומציינת: "אנחנו עולות למגרש מלוכדות ועם הרבה לב ונשמה, ואני חושבת שזה המתכון שלנו להצלחה עד כה".

קונין, אשר בשנתיים האחרונות משחקת בקבוצת הנערות הבכירה של הפועל ירושלים, מדגישה את ערך החברות שבולט בקבוצה המיוחדת. "כולנו חברות טובות מאוד מחוץ למגרש, ולמרות שבין נערות יש לפעמים מתחים של מתבגרות, אצלנו קורה דווקא ההפך. אנחנו מגבות זו את זו ומחפות אחת על השנייה כשצריך, בלי אגו, מעמדות או גיל. אני שמחה שהצלחנו להביא כבוד לאולפנה, ובמובן מסוים גם למגזר הדתי, שלא בולט בכלל בענף הכדורגל, וזוהי הזדמנות לשים אותו על המפה" מסכמת איטה.

כחלק מפעילותן בליגה פוגשות שחקניות קבוצות מגוון רחב של תיכונים ברחבי הארץ – חילונים, ערבים ועוד, במה שניתן להגדיר כמפגש חשוב ומקרב לכל הצדדים. "תמיד כשאנחנו מגיעות לתיכונים חילונים, ורואים אותנו עם חצאיות לפני שאנחנו נכנסות לחדר ההלבשה, כולם מאד מופתעים ולוקח להם כמה דקות להאמין ולעכל שאנחנו דתיות ומשחקות כדורגל" מספרת איטה, "השאלה כיצד שני הדברים משתלבים יחד מעסיקה לא מעט אנשים. בהתחלה עוד היינו מובכות מזה אבל עכשיו זה כבר טבעי ואנחנו מסבירות, שאין סתירה בין שמירה על המצוות וקיום אורח חיים דתי לבין חלומות, שאיפות וכושר גופני, שגם התורה מעודדת".