העיר הסרוגה מצטרפת למהלך של ירושלים: "צבעוניים ודומים באפקט"

לאחר שבעיריית ירושלים הודיעו על זיקוקים שקטים ביום העצמאות הקרוב, גם בעיריית גבעת שמואל הצטרפו למהלך שימנע סבל מהלומי קרב: "התחשבות בהלומי הקרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 22:58 כח באדר התשפג

העיר הסרוגה מצטרפת למהלך של ירושלים: "צבעוניים ודומים באפקט"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

זיקוקים: בשנים האחרונות, עולה לפני כל יום העצמאות שאלת הזיקוקים. בעוד רבים מתקשים לוותר על המופעים המרהיבים של הזיקוקים, עבור הלומי הקרב מדובר בסבל מתמשך ועיריות בארץ החלו לבטל או לשנות את המופעים. לאחר שעיריית ירושלים הודיעה על זיקוקים שקטים, גם בגבעת שמואל החליטו להצטרף למהלך.

"התחשבות בהלומי הקרב, בעלי חיים ואוכלוסיות נוספות"

בעמוד הפייסבוק של עיריית גבעת שמואל נכתב: "בגבעת שמואל חוגגים עצמאות עם זיקוקין שקטים". בהמשך הפוסט הם מסבירים גם מדוע: "תוך התחשבות בהלומי הקרב, בעלי חיים ואוכלוסיות נוספות אשר מתקשות להתמודד עם הרעש שיוצר שימוש בזיקוקים רגילים, החליטה עיריית גבעת שמואל כי בחגיגת יום העצמאות בעיר יופעלו השנה זיקוקין שקטים בלבד" נכתב.

זיקוקים בתל אביב, ארכיון

זיקוקים בתל אביב, ארכיון צילום: Miriam Alster/Flash90

בעיריה הדגישו: "הזיקוקים השקטים הם צבעוניים"

ההחלטה התקבלה על ידי ראש העיר יוסי ברודני, במסגרת ישיבת הכנה שהתקיימה אמש (ב') בהשתתפות הנהלת העירייה. בעירייה הדגישו כי "הזיקוקים השקטים הם צבעוניים ודומים באפקט לזיקוקים הרגילים. הזיקוקים השקטים יקלו על אוכלוסייה הסובלת מקולות רועשים, גם ביניהם ילדים, אנשים עם חרדה ובעיות ויסות חושי, קשישים ובעלי חיים החוששים מקולות חזקים", כתבו בעירייה.