הרב שמואל אליהו ובנו השר השתתפו בכנס התמודדות עם פגיעות מיניות בקהילה

כנס "מוגנות בקהילה" נערך במעמד הרב שמואל אליהו ושר המורשת הרב עמיחי אליהו במלאת שנתיים להקמת בית הדין המיוחד לפגיעות מיניות שייסד: "יש אנשים טובים שפשוט לא יודעים איך להתייחס לתופעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 18:15 כד בשבט התשפג

הרב שמואל אליהו ובנו השר השתתפו בכנס התמודדות עם פגיעות מיניות בקהילה
הרב שמואל אליהו, צילום: עזרא לנדאו

מאות רבנים, רבניות ואנשי חינוך השתתפו השבוע במלון "רמדה" בירושלים בכנס שעסק בנושא מוגנות בקהילה. מטרת הכנס הייתה להקנות ידע וכלים לרבני ורבניות קהילה ולאנשי חינוך בנושא של פגיעות מיניות, לשוחח על אחריותם ותפקידם ביצירת קהילה מוגנת ולחזק את ממשקי הפעילים בשטח בתוכניות מניעה ובדיווח וליווי של מקרי פגיעה. זאת, מתוך תפיסה לפיה לרבני קהילה ומנהלי חינוך, היושבים על צירי הנהגה חופפים, תפקיד ומעמד משמעותי ביצירת שיח פתוח ומרחב מוגן בקהילה.  

הכנס |

הכנס | צילום: עזרא לנדאו

בכנס הועברו הרצאות על-ידי אנשי מקצוע ואף נתנה הכוונה ראשונית כיצד נכון לפעול במקרה של פגיעה. בנוסף, התקיים פאנל שעסק בשיח רב מערכתי של אנשי מקצוע העוסקים בתחום, במטרה לדייק ממשקי עבודה בין כלל גורמי המקצוע.

הרב שמואל אליהו נשיא איגוד רבני קהילות, אמר כי אין יישוב שאין בו פוגעים ואין קהילה שאין בה פוגעים, "יש אנשים טובים שפשוט לא יודעים איך להתייחס לתופעה. את מה שאנחנו עושים, כל אחד יכול לעשות. בכל מקום, כל רב עיר ורבנית יכולים לעשות את זה ובכך להציל עשרות אנשים".

הכנס, שהתקיים במעמד שר המורשת הרב עמיחי אליהו, נערך ביוזמת בית הדין המיוחד לפגיעות מיניות של הרב שמואל אליהו ואיגוד רבני קהילות, וזאת בשיתוף עם קרן ידידות טורונטו וקרן חרות.

שר המורשת הרב עמיחי אליהו |

שר המורשת הרב עמיחי אליהו | צילום: עזרא לנדאו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן