פנייה לשר החינוך: הקדש שעת מחנך לזכרה של אסתר פולארד

ביום שני הקרוב יחול יום השנה לפטירתה של אסתר פולארד, יוזמה חדשה קוראת להנציח את זכרה גם במערכת החינוך: "לאורך השנים, הנוער בישראל לקח חלק משמעותי במאבקה של אסתר לשחרורו של יהונתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 22:23 כג בשבט התשפג

פנייה לשר החינוך: הקדש שעת מחנך לזכרה של אסתר פולארד
אסתר פולארד, צילום: Miriam Alster/FLASH90

פונים לשר החינוך: אסתר פולארד לחמה במשך 30 שנה לשחרורו של בעלה יהונתן פולארד והבאתו לישראל אולם זכתה לחיות עמו בארץ שנה אחת בלבד בטרם נפטרה ממחלת הסרטן עמה התמודדה לאורך שנות המאבק הארוכות. בארגון "נוער למען פולארד" שפעל לאורך השנים להעלאת המודעות וקידום המאבק לשחרורו של יהונתן פנו בימים האחרונים לשר החינוך בבקשה להקדיש שעת מחנך לזכרה של אסתר ובכך לחשוף את התלמידים לדמותה ולמאבק הערכי שהובילה ולסייע לשמירת זכרה בציבוריות הישראלית.

במכתב לשר החינוך כתבו הפעילים כי "אסתר היא אשה גדולה מהחיים ברמה האישית והלאומית ובה בעת, היא דמות טרגית בקנה מדינה תנכ"י. החוב המוסרי כלפי יהונתן פולארד היה ונשאר חוב לאומי כלפי מי ששילם מחיר בלתי נתפס בשל שירותו למען מדינת ישראל 
ובטחונה."

"מאבק זה היווה מודל ליכולת של החברה הישראלית להתאחד סביב ערכיה"

הפעילים הוסיפו וציינו את העובדה שבשל תנאי המאסר הקשים של פולארד וחוסר ההצלחה של ממשלות ישראל להביא להמתקתם, אסתר ויהונתן מעולם לא זכו לילדים משלהם, מה שמגביר את החשיבות המוסרית במיזם שינציח את מורשתה של אסתר לדורות הבאים.

בפנייתם מציינים פעילי "נוער למען פולארד" את תרומתה של אסתר פולארד לערך האחדות בעם ישראל שנחוצה בימים אלה יותר מאי פעם: "לאורך השנים, הנוער בישראל לקח חלק משמעותי במאבקה של אסתר לשחרורו של יהונתן ובדאגה לכך שזכרו לא ישכח. מאבק זה היווה מודל ליכולת של החברה הישראלית להתאחד סביב ערכיה, מה שהתבטא בין השאר בעצומה עליה חתמו 112 ח"כים בדרישה לשחרורו של יהונתן".

פולארד

פולארד צילום: צילום מסך מהאירוע

היוזמה להנצחת אסתר פולארד

היוזמה החדשה באה על רקע מאמציו של יהונתן פולארד עצמו להנצחתה של אסתר. בשבועות האחרונים פתח פולארד בקמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "הילדים של פולארד" במטרה להקים מרכז חינוך יהודי על שמה של אסתר בתל אביב שבו יתחנכו מאות ילדים מהגיל הרך ועד בר מצווה לאחדות ישראל ולערכי המסורת היהודית. עד כה הצטרפו אלפים רבים למיזם וגויסו למעלה מ-2 מליון ש"ח לטובת הקמתו של "מרכז ילדי אסתר".