בית המשפט דחה את עתירת ההורים נגד הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל

בית המשפט דחה את העתירה של ההורים שביקשו להעביר את הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל מבית הספר הדתי בו הוא לומד: "אינה מתיישבת עם הוראות חוק זכויות התלמיד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 10:52 ח בשבט התשפג

בית המשפט דחה את עתירת ההורים נגד הילד הטרנסג'נדר מגבעת שמואל
אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בלוד, השופט אורן שוורץ, דחה הבוקר (ב') את עתירתם של קבוצת הורים מגבעת שמואל שביקשו להעביר את הילד טרנסג'נדר שלומד בבית ספר יסודי דתי בגבעת שמואל למסגרת אחרת ולחלופין, ביקשו  לאפשר להם לרשום את ילדיהם לבית ספר ממלכתי דתי אחר.

בתחילת פסק הדין נכתב כי "עניינה של העתירה שלפניי בהמשך שיבוצו של תלמיד אשר לומד בכיתה בבית ספר  ממלכתי דתי. בתמצית ייאמר כי מדובר בתלמיד שעבר הליך של התאמה מגדרית וכיום מזדהה כבן. המשך שיבוצו של התלמיד בכיתת בנים בבית הספר חורה לעותרים. לפיכך  הוגשה העתירה דנן במסגרתה ביקשו לחייב את המשיבים לעשות אחד משניים: לחייב את התלמיד להופיע בבית הספר בהתאם לתקנון בית הספר בלבוש שתואם את "מינו הביולוגי"  ולהפסיק לחייב את המורים והתלמידים להתייחס אליו כבן. לחלופין, ביקשו העותרים  לאפשר להם לרשום את ילדיהם לבית ספר ממלכתי דתי אחר".

חוזרים לבתי הספר

אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash90

"העתירה אינה מתיישבת עם הוראות חוק זכויות התלמיד"

השופט שופט דחה את העתירה וכתב כי "העתירה דנן במסגרתה מועלית דרישה לביטול ההכרה בהתאמה המגדרית של התלמיד, אינה מתיישבת עם הוראות חוק זכויות התלמיד והוראת חוזר המנכ"ל עליהם עמדנו לעיל. בנסיבות אלה גם אם אעניק משקל מופחת לטענות הסף, אינני סבור שיש הצדקה להתערבות בית המשפט במחלוקת שנפלה בין העותרים לבין רשויות החינוך  השונות".

לאחר פרסום פסק הדין, מסרו ההורים שעתרו כי "אנחנו המומים וכואבים, זכויות ילדינו נרמסו. בית המשפט בכלל לא ראה את אותם, אלא ראה רק ילד אחד שהזכויות שלו עולות על זכויות הילדים האחרים והוריהם. למעשה, בית המשפט בפסיקתו מבטל את הזכות שלנו לבחור את החינוך שלנו לילדינו ומחליט בעבור ההורים מה טוב להם,  דוחף את הורי החמ״ד להעביר את ילדיהם לחינוך עצמאי ומונע מהם להיות כחלק מהחינוך הממלכתי במדינת ישראל".