ברוך דיין האמת: נפטר הרב אליעזר ולדמן

הרב אליעזר ולדמן, ממייסדי ישיבץ ניר קריית ארבע ומי שעמד בראשה שנים רבות, נפטר אמש. הלוויתו תצא היום מבניין הישיבה אל בית העלמין העתיק בחברון

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 07:21 טו בטבת התשפב

ברוך דיין האמת: נפטר הרב אליעזר ולדמן
הרב ולדמן, צילום: ישיבת ניר

במוצאי שבת הלך לבית עולמו הרב אליעזר ולדמן, ראש ישיבת "ניר" קריית ארבע, בגיל 84. הרב ולדמן למד בישיבת מרכז הרב אצל הרב צבי יהודה הכהן קוק ובשנת תשכ"ט אף התגורר בבית רבו, אשר נזקק לעזרה, תקופה מסוימת. בשנותיו בישיבת מרכז הרב התיידד עם הרב חיים דרוקמן, והשניים קיימו לימוד משותף קבוע.

הרב ולדמן היה נשוי לרותי, ולהם 8 ילדים. אחד מהם הוא הרב נעם ולדמן המכהן כיום כראש ישיבת ניר בקריית ארבע. בין תלמידיו: זאב חבר (זמביש), בני קצובר, הרב יהושע שמידט והרב איתם הנקין. מספריו: על דעת המקום והזמן, ספר חגי וחוברות נוספות.

ישיבת ניר מסרה: "נפלה עטרת ראשנו. ברוך דיין האמת. מורנו ורבנו, ראש ישיבת ניר קרית ארבע חברון, הרב אליעזר ולדמן ממחדשי ההתיישבות בחברון, וממכונני ההתיישבות בכל רחבי יהודה ושומרון  נתעלה לישיבה של מעלה בקדושה ובטהרה בצאת שבת קודש,  לסדר 'היאספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים'. (פרשת ויחי יעקב)".

בית איגוד ישיבות ההסדר מסר: "יחד עם כל עם ישראל אנו כואבים את פטירתו של מורינו הרב אליעזר ולדמן זצ"ל נשיא וראש ישיבת ההסדר ניר בקריית ארבע. קרוב ליובל שנים עמד הרב זצ"ל בראשות הישיבה והיה מורה דרך ואב רוחני לתלמידיו יחד עם היותו שליח ציבור נאמן שפעל ועמל למען תחיית עם ישראל בארץ הקודש. אנו שולחים ברכת ניחומים לכל בני ביתו ולתלמידיו הרבים".

גם ארגון רבני צהר מבכה על פטירתו של הרב אליעזר ולדמן זצ"ל: "הרב ולדמן היה מבכירי תלמידי הרצי"ה זצ"ל שממנו ספג את תורת ארץ ישראל לעומקה ולרוחבה, ואת מאור הפנים ואהבת ישראל. בו התקיימו דברי חז"ל 'נעם  - אלו תלמידי חכמים שבארץ ישראל שמנעימין זה לזה בהלכה' ולוואי ותורת ארץ ישראל שלו תחלחל ללבבות".

הלוויתו של הרב תצא היום, יום ראשון, טו בטבת, בשעה 12:30, מבניין הישיבה בקרית ארבע, מפעל חייו, אל בית העלמין העתיק בחברון.