נציגת מדינה מוסלמית הגיעה לביקור במערך הכשרות

אורחת מפתיעה הגיעה לביקור היום במערך הכשרות של ארגון OU בירושלים. נציגת קוסובו קיבלה סקירה על פעילות הארגון ונפגשה עם בני נוער "במקום שיש חברות אמיתית ורצון לשיתוף פעולה, השמיים הם הגבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 17:15 ד באב התשפא

נציגת מדינה מוסלמית הגיעה לביקור במערך הכשרות
צילום: יחצ

אינס דמירי, נציגת קוסובו בישראל, ביקרה היום (ג') במשרדי OU ישראל, שם קיבלה סקירה על פעילות הארגון והעבירה הרצאה לבני הנוער.

קוסובו, מדינה מוסלמית אירופאית, חתמה השנה עם ישראל על הסכם לכינון יחסים בינלאומיים בין המדינות ובחודש מרץ האחרון פתחה את שגרירותה בירושלים.
את דמירי ליווה חיים פלזנר סמנכ"ל הארגון. פלזנר הציג לאורחת את פעילות הארגון המסועפת ברחבי העולם של תרומה לקהילה, ארגוני נוער, מחנות לנערים מרחבי העולם וכמובן את מערך הכשרות החוצה יבשות וגבולות. דמירי הופתעה לגלות את מאמצי הארגון לכך שכל יהודי ברחבי העולם יוכל לצרוך מזון כשר.
במהלך הביקור העבירה דמירי הרצאה בנושא מנהיגות וכוח נשי לנערות ונערים מארצות הברית שהגיעו לארץ על מנת להשתתף במחנה דרור, מחנה המיועד לנערות ונערים מארצות הברית ומחזק את הקשר בין ישראל לתפוצות. 
בפוסט שהעלתה דמירי לחשבון הפייסבוק שלה, סיכמה את הביקור ומסרה: "רוצה להביע את הערכתי ל-'OU ישראל' ולמחנה דרור שהזמינו אותי לדבר מול קהל של נערות ונערים מבריקים בירושלים. זכיתי ושמחתי לשתף אותם בסיפורה של קוסובו, דיברנו עם על יחסי קוסובו-ישראל, מה זה להיות מנהיג, הדגשתי את הקשר החזק בין יהודים וקוסובו עוד בזמן מלחמת העולם השנייה כשתושבי קוסובו, אז באלבניה עזרו להציל יהודים בשואה".

צילום: יחצ

"במקום שיש חברות אמיתית ורצון לשיתוף פעולה, השמיים הם הגבול" אומר חיים פלזנר סמנכ"ל OU ישראל. "רוצה להודות לאינס ולצוות שלה על ההרצאה המאלפת והביקור, זהו רגע מרגש עבור העמים שלנו שרק השנה חתמו על כינון יחסים בינלאומיים".

בחודש ספטמבר האחרון, הודיע ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו כי: "קוסובו תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים. כפי שאמרתי בימים האחרונים - מעגל השלום וההכרה בישראל מתרחב וצפויות להצטרף אליו מדינות נוספות".