"המגזר הדתי בדרך כלל מעלים עין מפגיעות בנערים ובנשים בחסות רבניו"

העיתונאי רן אדליסט תקף בטור ב'מעריב' את התנהלות הציבור הדתי בכל הנוגע לפגיעות מיניות. טענות נוספות הפנה לפורום תקנה, הרב הצבאי הראשי וכן קבל על "היחס המפלה לנשים. מעזרת נשים, דרך איסור על שירת נשים ועד דיני נידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/18 16:17 א בחשון התשעט

"המגזר הדתי בדרך כלל מעלים עין מפגיעות בנערים ובנשים בחסות רבניו"
רבנים מונעים טיפול בפגיעות מיניות? למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: שחר כהן

המגזר הדתי בישראל מתעלם מפגיעות מיניות בחסות הרבנים, כך טען היום (רביעי) העיתונאי והסופר רן אדליסט בטור שכתב ב'מעריב'.

במאמרו התייחס אדליסט לתנועת MeToo# וטען כי יתכן והיא תהיה "המהפכה החברתית המשמעותית ביותר במאה ה־21". עם זאת ציין כי מי שנעדרות ממנה הן הנשים הדתיות ולטענתו הדבר לא מקרי.

"הנעדרות מאותו מאבק צודק, ובאורח בולט", כתב מי שנמנה בין מייסדיו של תנועת שלום עכשיו, "הן נשים דתיות. החל ביהודיות כשרות מישראל, עבור במוסלמיות צנועות מכף רגל ועד ראש ועד נוצריות חסודות. כאילו אין בקהילותיהן פיגועי מין בנשים כפי שאין פיגועי מין בנערים בישיבות, או אינספור פגיעות מין בנערי מזבח קתוליים".

לדבריו, "המגזר הדתי בישראל בוחר בדרך כלל להעלים עין מפגיעות הן בנערים והן בנשים בחסות רבניו". בהמשך הוא קבל "על היחס המפלה לנשים. מעזרת נשים, דרך איסור על שירת נשים ועד דיני נידה".

תפילת נשים

תפילת נשים. למצולמות אין קשר לכתבהצילום: shutterstock

אדליסט הגם מתח ביקורת על יוזמות שנועדו דווקא לטפל במקרים של פגיעות מיניות, "ארגוני 'תקנה' ודומיהם שהוקמו במגזר פועלים בכיוון, אבל לי נדמה שעיקר עניינם הוא למנוע את מעורבות החוק והמשטרה האזרחית. לתפיסתי, אותם ארגונים פנימיים אינם פועלים על פי חוק, או על פי התקדמות החברה האנושית, אלא כפי שהם מפרשים את חומרת המעשה מול הפגיעה ב'והיה מחננו טהור'.

את האשמים ביכולת החסרה, כביכול, שיש במאבק מול ההטרדות המיניות הוא מצא באגף הדתי של הציבור הישראלי, "נתניהו ושאר הנערים השליחים החילונים בקואליציה מאפשרים לשלוחות הדת בממשלה יד חופשית להדרת נשים, כשהם יורדים בזמן האחרון לגובה הברך של ילדות בית ספר. ואם לא הייתה קמה פה ושם צעקה תקשורתית והיו איומי סנקציות מצד ארגונים נאורים, עוד היו ממנים בישראל רב צבאי ראשי שרואה באונס נשות אויב סוג של צ’ופר לפורקן לוחמינו".

לסיום כתב כי "כמו הרב אייל קרים שטען בעבר, לפי הפרסומים, כי ניתן “לפרוץ” את גדרות הצניעות ו”לספק את יצר הרע באמצעות משכב עם גויות טובות מראה בניגוד לרצונן, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים ולמען הצלחת הכלל”. אופס! קרים זה אכן מונה להיות הרב הצבאי הראשי. בדאע”ש, אגב, מיישמים את זה הלכה למעשה".