המאבק נגד זילבר: מנדלבליט ושקד יופיעו בוועדות הכנסת

בצל מלחמת החרמה של איילת שקד בדינה זילבר, הודיעו שרת המשפטים והיועמ"ש מנדלבליט לראשי וועדות הכנסת כי הם ימלאו את מקומה של המשנה בוועדות כיוון שנאסר עליה להגיע אליהן

חדשות כיפה מירב כהן 02/12/18 21:19 כד בכסלו התשעט

המאבק נגד זילבר: מנדלבליט ושקד יופיעו בוועדות הכנסת
מרוצה שהתנהלותו מול זילבר. שקד ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת המשפטים, איילת שקד, ממשיכה לבלום את המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ומונעת ממנה הופעות בוועדות המתוכננות מחר בכנסת. שקד הודיעה כי היא והיועמ"ש מנדלבליט ימלאו את מקומה של זילבר.  

השרת שקד הודיעה הערב ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, כי בכוונתה להגיע מחר לדיון בוועדה בנושא הסכם החלב, במקום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר. זאת, בהתאם להודעתה של שקד כי זילבר לא תופיע בוועדות הכנסת במהלך מושב החורף.

דוברות וועדת הכלכלה הוציאה הודיעה הסותרת את החלטת השרה: "המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד דינה זילבר, תגיע מחר לוועדת הכלכלה ותשתתף בדיון שיעסוק בהסכם החלב החדש"

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל גיחך על הדברים: ״לפחות משהו טוב אחד יצא: כולם יבואו מחר לשמוע על המשבר במשק החלב ואולי סוף סוף החקלאים יזכו לתשומת לב הראויה להם. אני אכבד את מי שתגיע לדיון, בין אם שרת המשפטים ובין אם דינה זילבר ובין אם שתיהן תגענה.״

שרת המשפטים לא עוצרת בוועדת הכלכלה. היועמ"ש מנדלבליט הודיע ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יחימוביץ', כי יופיע מחר בישיבת הוועדה במקום המשנה דינה זילבר. יחמוביץ' בתגובה: "צר לי שזילבר לא תגיע לדיון".

שרת המשפטים, איילת שקד, הזהירה את המשנה ליועמ"ש זילבר, שבמידה ותגיע לדיוני הכנסת תנקוט מולה בסנקציות. מנגד, חברי כנסת מהאופוזיציה, מגבים את המשנה ליועמ"ש ומפצירים בה להגיע לוועדות.