המאבק בזנות: חלק מהפעילות במועדני החשפנות ייחשבו עבירה פלילית

משטרת ישראל ופרקליטות המדינה הודיעו כי ריקודים מסוג "לאפ דאנס", ייחשבו "כמעשה זנות" ויוצאו מחוץ לחוק. ח"כ לביא: "מחליפים דיסקט. מועדוני החשפנות הם זנות בתחפושת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/18 18:01 יח באלול התשעח

המאבק בזנות: חלק מהפעילות במועדני החשפנות ייחשבו עבירה פלילית
יאכפו גם במועדוני חשפנות. ניידת משטרה, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

המאבק בזנות עלה שלב נוסף, לאחר שפרקליטות המדינה ומשטרת ישראל הכריזו היום (רביעי) כי חלק מהפעילות במועדוני החשפנות יוגדרו כעבירות פליליות אשר ייאכפו בהתאם.

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר, עדכן את גורמי האכיפה הרלוונטיים על עמדת התביעה ביחס לתופעה המכונה "לאפ דאנס", ריקוד בעל אופי מיני שייחשב מעתה כמשה זנות.

"המשך פעילות זו", נאמר בהבהרת הפרקליטות, "יהווה עבירה ועילה לנקיטת כל האמצעים שבדין ובכלל זה נקיטת אמצעים מנהליים כנגד בעלי העסקים". עוד נאמר בהודעה כי בתקופה הקרובה יפורסם הנוהל המלא והמפורט בנושא.

הפגנה נגד הזנות

הפגנה נגד הזנותצילום: פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר כי במסגרת המאבק המשותף של משטרת ישראל והפרקליטות כנגד עבירות של ניצול נשים לצורך מתן שירותי מין וכיוצא בזה, משטרת ישראל תחל לפעול כנגד תופעת ה"לאפ דאנס", כפי שהיא מכונה, המתרחשת במועדני החשפנות".

עוד נאמר בהודעה כי "המשך פעילות זו יהווה עבירה ועילה לנקיטת כל האמצעים שבדין ובכלל זה נקיטת אמצעים מנהליים כנגד בעלי העסקים". במשטרה הוציאו מכתבי התראה לבעלי המועדונים השונים ובהם הבהרה על שינויי המדיניות, והזהרה מפני פעילות אכיפה משטרתית בנושא. 

ח"כ עליזה לביא מיש עתיד בירכה על המהלך וצייצה בטוויטר: "מחליפים דיסקט. מועדוני החשפנות הם זנות בתחפושת. מברכת את השר גלעד ארדן על שאימץ את הפסיקה התקדימית של השופטת אגמון גונן, שקבעה שחשפנות אינה בידור. שמחה שזמן קצר לאחר הבטחתו בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות שברשותי - הודיעה המשטרה על שינוי המדיניות לריקודי ה'לאפ דאנס'".