המאבק באלימות נגד נשים מחריף - שביתה ביום שלישי

מקרי הרצח האחרונים העלו לכותרות את המאבק באלימות נגד נשים. והשבוע תתקיים לראשונה שביתת מחאה, אשר תכלול רשויות רבות ואפילו חברות פרטיות במשק

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/18 11:51 כד בכסלו התשעט

המאבק באלימות נגד נשים מחריף - שביתה ביום שלישי
אלימות נגד נשים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

24 מקרי רצח של נשים התרחשו בשנה האחרונה, שניים מהם קרו רק בשבוע האחרון, עם הירצחן של סילבנה צגאיי בת ה-12, ויארה איוב בת ה-16. לאחר סירובה של הממשלה, להקים ועדה פרלמנטרית מיוחדת לחקר הנושא, חברו יחד ארגוני הנשים בישראל, והקימו את "דגל אדום" - גוף מחאה המוקדש לטיפול באלימות נגד נשים.

ביום שישי האחרון, התקיימו הפגנות מחאה בכל רחבי הארץ, וביום שלישי הקרוב (4.12.18) צפויה להתקיים שביתה, שהמוטו שלה הוא: "אני אישה שובתת". קואליציית ארגוני הנשים קוראת לכל הנשים באשר הן, להביע את קולן, ולהפגין סולידריות בכך שיצטרפו למאבק הציבורי: ״זה הזמן שלנו לצאת לרחובות ולהשמיע קול..אנחנו בימים של מפגן כוח נשים גדול ומעורר תקווה, ולא נשקיט את הרחוב עד שלא יתייחסו לחיי נשים כנושא בראש סדר העדיפויות הלאומי״.

צילום: Miriam Alster/FLASH90

 

מספר רשויות כבר אישרו לעובדות להיעדר ביום זה, מבלי שייפגע שכרן, ביניהן: עיריית תל אביב, ירושלים, חיפה, מודיעין, גן יבנה, ראשון לציון, דימונה, רמת גן, באר שבע, כרמיאל, מגדל העמק ובת ים. ראש עיריית בית שמש - עליזה בלוך אמרה בתגובה: "אלימות נגד נשים היא דבר נורא שיש לפעול נגדו בכל דרך ,ובמקומות בהם היא מצויה יותר, יש להפעיל תוכניות חינוכיות ומניעתיות, החברה הישראלית כולה, נשים וגברים, צריכים להיות שותפים כדי לשנות עניין זה".

בין החברות הפרטיות שהודיעו כי יאפשרו לעובדותיהן לשבות: רמי לוי, איגוד המלונאים, כח לעובדים, רשת מלונות פתאל, הסתדרות המורים, ישראייר, וההסתדרות הכללית.