הליכוד מפר זכויות יוצרים?

סרטון קמפיין של הליכוד המבוסס על ספר הילדים 'מעשה בחמישה בלונים', מעורר סערה; בהוצאה טוענים כי מדובר בהפרת זכויות יוצרים, וכי לא היו מאשרים לעשות שימוש בספר למטרות פוליטיות. "מדובר בסילוף היצירה ובשימוש פוליטי ציני בסיפור הילדים האהוב, סיפור שמוכר בכל בית בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/19 15:31 ל באדר א'

הליכוד מפר זכויות יוצרים?
הפרת זכויות יוצרים? נתניהו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

הסרטון 'סיפור על בלונים' של הליכוד, שנועד להגחיך את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה, מבוסס על ספר הילדים הידוע 'מעשה בחמישה בלונים' של מרים רות, שיצא בהוצאת הקיבוץ המאוחד-ספריית פועלים. אלא שבהוצאה טוענים כי בליכוד לא פנו אליהם לקבלת רשות להשתמש בתכנים מהספר, ומדובר בהפרת זכויות יוצרים. כך פורסם באתר וואלה.

הסרטון של הליכוד 'סיפור על בלונים':
https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/2226906797583410/

על פי הפרסום, ההוצאה פנתה לליכוד בדרישה להסיר את סרטון הקמפיין, בטענה כי הוא פוגע בזכויות היוצרים של ההוצאה ושל יורשי הסופרת, אך מהליכוד לא נתקבלה תגובה והסרטון עדיין מופיע בחשבונות ברשתות החברתיות של הליכוד ושל ראש הממשלה. "מדובר בסילוף היצירה ובשימוש פוליטי ציני בסיפור הילדים האהוב, סיפור שמוכר בכל בית בישראל", אמרו ל'וואלה' בהוצאת הקיבוץ המאוחד - ספריית הפועלים. "ההוצאה ויורשי המחברת לא היו מתירים שימוש ביצירה למען מטרות פוליטיות, לא של הליכוד ולא של כל מפלגה אחרת".

עוד אומרים בהוצאה כי "בסרטון הליכוד יש פגיעה בוטה בזכויות היוצרים של 'מעשה בחמישה בלונים' מאת סופרת הילדים המוערכת מרים רות. לתנועת הליכוד נשלחה דרישה להסיר לאלתר את הסרטון, שמככב, בין השאר, בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה המכהן. הפנייה נעשתה מטעם היועצת המשפטית של ההוצאה, אך זכתה להתעלמות. התנהלותה של תנועת הליכוד לאורך כל הדרך מגלמת הפרה חמורה של זכויות יוצרים וההוצאה שוקלת את צעדיה".

מתנועת הליכוד לא נמסרה תגובה.