הליכוד והימין החדש יתאחדו?

ראש הממשלה בדק אפשרות של איחוד בין הליכוד למפלגתם של בנט ושקד, לקראת הבחירות לכנסת. על פי הדיווח ב'כאן', איחוד כזה, על פי הבדיקות שערך ראש הממשלה, משפר את מצבו של הליכוד ושל גוש הימין כולו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/01/19 20:45 כה בשבט התשעט

הליכוד והימין החדש יתאחדו?
היילכו שניים יחדיו? נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מפץ גדול בימין? על רקע הזינוק בכוחו של בני גנץ בסקרים, והאיום המסתמן, לכאורה, על שלטון הליכוד, בדק ראש הממשלה נתניהו אפשרות לריצה משותפת של הליכוד עם מפלגתו של נפתלי בנט, הימין החדש. כך דווח ב'כאן חדשות'.

(בנט ושקד עוזבים את הבית היהודי. צילום: יח"צ)

על פי הדיווח, הבדיקות שעשה ראש הממשלה העלו כי איחוד כזה משתלם אלקטורלית לליכוד, וגם לגוש הימין כולו. בניגוד לבדיקה נוספת שעשה נתניהו, שבחנה ריצה משותפת עם מפלגת 'כולנו' של כחלון, אשר איננה משתלמת ואף פוגעת בגוש הימין.

יש להזכיר כי לראש הממשלה ולראשי הימין החדש יריבות ארוכת שנים, מאז עזבו בנט ושקד את תפקידיהם בלשכתו של נתניהו, כשכיהן כראש האופוזיציה. רק לאחרונה פורסם כי ראש הממשלה ביקש לפרסם חומרים מכפישים אודות בנט ומשפחתו, בעת שהתמודד לראשונה בראש הבית היהודי, בבחירות בשנת 2013. על כן איחוד כזה, אם אכן ייצא אל הפועל, מהווה הפתעה גדולה מאוד.

יש לציין עוד, כי במפלגתו של ראש הממשלה צפויים להתנגד בנחרצות לאיחוד כזה, שכן משמעו ויתור על מקומות ברשימה לטובת מפלגתם של בנט ושקד.