אבסורד: הליכודניקים החדשים קוראים לבית היהודי סוס טרויאני

חברי הסיעה הפנים מפלגתית ופעילים נוספים בליכוד הגישו עתירה לבית הדין של הליכוד, במטרה למנוע את השיריון שהוקצה לבית היהודי ברשימת הליכוד לכנסת: "הסכם אשר סותר את חוקת הליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/19 15:16 טז באדר א'

אבסורד: הליכודניקים החדשים קוראים לבית היהודי סוס טרויאני
חברי מרכז הבית היהודי, צילום: פלאש 90, יהודה חיים

בעקבות הבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו לשריין במקום ה-28 ברשימת הליכוד חבר כנסת מטעם הבית היהודי, "הליכודניקים החדשים" החליטו לעתור לבית הדין של המפלגה. הקבוצה הפנים מפלגתית, אשר לא הצליחה בפריימריז האחרונים, הגישה היום (ה') עתירה דחופה לבית הדין במטרה למנוע את השיריון, זאת מכיוון כי השיריון מהווה בעיניה, סוס טרואיני בליכוד.

בין הדברים נכתב בעתירה כי: "המשיב (יו"ר התנועה, נ.ה.) התחייב, כי אחד מחברי הכנסת שייכללו ברשימת הליכוד לכנסת יהא, הלכה למעשה, "סוס טרויאני", מועמד מטעמה של מפלגה אחרת, אשר איננו חבר הליכוד, איננו מחוייב לערכי הליכוד ואיננו צפוי לפעול בהתאם לחוקת הליכוד. לא זו אף זו, המשיב התחייב, כי מיד לאחר הבחירות, יותר לאותו "סוס טרויאני", מועמד ברשימת הליכוד שהינו – הלכה למעשה – מועמד מטעמה של מפלגה אחרת לערוק משורות הסיעה לטובתה של סיעה אחרת. מדובר בהסכם אשר סותר את חוקת הליכוד ואת הדין".

הביקורת מטעם "הליכודניקים החדשים" מעלה תהייה על המונח - "סוס טרויאני", זאת בעקבות הביקורת שהופנתה כלפי הסיעה הפנים מפלגתית. הסיעה נחשבה בעיני רוב חברי הליכוד, כסיעה שהמטרה המרכזית שלה היא שינוי האופי, ואולי אף פגיעה בתנועת הליכוד.  

בנוסף, העותרים הדגישו כי קשה לראות כיצד ההחלטה להעביר מושב מטעמה של הליכוד בכנסת ולוותר על חלק בלתי מבוטל מכוחה הפרלמנטרי של התנועה, לטובתה של מפלגה אחרת, עולה בקנה אחד עם עקרונות של טובת התנועה. "טובת התנועה מחייבת את הגדלת כוחה הפרלמנטרי של התנועה ולא ויתור על מושב בכנסת לו זכתה הרשימה והעברתו לידיה של מפלגה אחרת, המתחרה בה".