הלוחמים שנהרגו בפיגוע הירי: יוסף כהן ויובל מור יוסף

הותרו לפרסום שמותיהם של לוחמי "נצח יהודה" שנהרגו בפיגוע הירי בגבעת אסף שבבנימין. סמל יוסף כהן (19) וסמ"ר יובל מור יוסף (20). הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה, שהכיר את הלוחמים אמר: "לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים נופלים פתאום - זה כאב אדיר"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/12/18 18:55 ה בטבת התשעט

הלוחמים שנהרגו בפיגוע הירי: יוסף כהן ויובל מור יוסף
סמל יוסף כהן וסמ"ר יובל מור יוסף הי"ד, צילום: דובר צה"ל

שני הלוחמים שנהרגו היום (ה') בפיגוע הירי בסמוך לישוב גבעת אסף שבבנימין הם סמ"ר יובל מור יוסף (20) מאשקלון וסמל יוסף (19) כהן מבית שמש. שניהם לוחמי גדוד "נצח יהודה" השייך לחטיבת כפיר. כזכור, ישנם עוד שני פצועים שנפצעו בפיגוע הירי.

"העיר אשקלון אבלה על מותו של תושב העיר, סמל יובל מור יוסף ז"ל שנרצח בפיגוע הטרור היום (חמישי) בגבעת אסף." כך נכתב מטעם העירייה. "העירייה תעניק את כל הסיוע הנדרש למשפחה, על מנת להקל עליהם ולו במעט בשעה קשה וכואבת זו."

סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד

סמ"ר יובל מור יוסף הי"דצילום: דובר צה"ל

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ביקר בבית המשפחה ומסר:"העיר אשקלון איבדה היום את אחד מטובי בניה, סמל יובל מור יוסף, זכרו לברכה, שנרצח על ידי מחבלים אכזריים ומוגי לב, חסרי כל צלם אנוש. האויב שלנו מר והוא לא מהסס ולא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנו והוא עושה זאת, לצערי, בדרך הקשה ביותר." ההלוויה תיערך מחר, יום שישי. שעה מדויקת תימסר בהמשך.

סמל יוסף כהן הי"ד

סמל יוסף כהן הי"דצילום: דובר צה"ל

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת נצח יהודה, שהכיר את החיילים שנפלו היום אומר כי ״הם היו בחורים מאוד נחמדים, כל היום עם חיוך. החברים שלהם אהבו אותם מאוד והם היו מקובלים על כולם. ראיתי אותם היום ממש חצי שעה לפני הפיגוע. הם היו באמצע לשמור בתחנה, עברתי לידם עם הרכב שלי בדרך לשיעורי תורה בכמה פילבוקסים ולא רציתי לעצור בשביל לא להפריע להם. לשמוע שבחורים כאלה, נמרצים ושמחים, נופלים פתאום - זה כאב אדיר."

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, מסרה: "בית שמש אבלה על הירצחו של יוסף כהן הי"ד. נער מדהים ומקסים שצמח וגדל בעירנו ונרצח ע"י בני עוולה בפיגוע בגבעת אסף.
שוחחתי הערב עם הוריו של החייל יוסף כהן הי"ד. עלם חמודות שזכיתי להכיר עוד בחייו. הילד גדל בבית שמש ושילב בין אורח חיים חרדי לבין הרצון לשרת ולתת לעם ישראל כולו. 
יוסף התייתם מאביו שהיה רופא שיניים מוכר מאוד בציבור החרדי לפני כ5 שנים. הוא למד בישיבת ברנקו וייס - "דרך חיים" שזכיתי להקים בעיר והיה ילד שובב ומקסים ומלא שמחת חיים. יוסף התגייס לנצח יהודה בשמחה ובאהבה מתוך מטרה לשרת את עם ישראל. סיפור מצמרר שסיפר לי אביו החורג הרב אליהו מירב: "מדי שבת אנו מקיימים בביתנו מנהג לעבור אחד אחד כל בני המשפחה ולומר תודה. בשבת האחרונה יוסף היקר אמר את הדבר הבא, אז לא הבנו את המשמעות שלו: "אני מודה לקב"ה" הוא אמר "על הזכות שנתן לי להגן על עם ישראל".
יוסף היקר והאהוב. העיר בית שמש ועם ישראל כולו אבל על האובדן העצום".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ביקר בבית משפחת מור-יוסף ומסר: "העיר אשקלון איבדה היום את אחד מטובי בניה, סמל יובל מור יוסף, זכרו לברכה, שנרצח על ידי מחבלים אכזריים ומוגי לב, חסרי כל צלם אנוש. האויב שלנו מר והוא לא מהסס ולא בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנו והוא עושה זאת, לצערי, בדרך הקשה ביותר. יצאתי מבית המשפחה לאחר שהצעתי להם את כל הסיוע הדרוש בשעה קשה זו. פגשתי משפחה ערכית ומסורה שעולמה חרב עליה ברגע אחד. אין מילים שיוכלו לנחם הורים שצריכים לטמון את ילדיהם. אין שום הסבר הגיוני לכך. גם לא צריך להיות. ממשלת ישראל צריכה לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לטיפול בטרור, כי ברור מאליו שמשהו פה לא עובד. בשמי ובשם תושבי אשקלון אני שולח את תנחומינו העמוקים למשפחה השכולה. מי ייתן ולא תדעו עוד צער".