הכנסת נרתמת להפסקת הטרור הסביבתי

אחרי שנים של זיהום ממפגעי שריפות הפסולת ברחבי יהודה ושומרון, המדינה מצטרפת למאמצים לחיסולם. בדיון מיוחד בכנסת הוצהר ע"י האוצר כי תועבר תוספת תקציבים לאכיפה. האם המציאות בשטח תשתנה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 16:40 כז בתמוז התשעח

הכנסת נרתמת להפסקת הטרור הסביבתי
הדיון בנושא שריפת הפסולת, צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון

עשרות אתרי בעירת פסולת ברחבי יהודה ושומרון מהווים טרור לכל דבר ועניין. העשן המזהם הינו סכנה בריאותית וסביבתית מהמדרגה הראשונה. תושבי האיזור סובלים כבר שנים מרעלים וריחות המגיעים לפתחי בתיהם. איגודי הערים לאיכות הסביבה שומרון ויהודה  מתריעים כבר שנים על הסכנה הטמונה בהמשך התפתחות תופעה זו.

בדיון מיוחד שהתקיים היום (ג') בועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת אושרה הצעת חוק של ח"כ יעל גרמן לתיקון חוק הניקיון כך שיאסור כל שריפת פסולת. כמו כן  במסגרת הועדה התקיים דיון על מפגעי שריפת פסולת שמתרחשות תדיר משני צידי הקו הירוק.

מר שלומי לנגר, ראש מועצת אורנית ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה תיאר את נזקי העשן המרעיל ממנו סובלים התושבים בישובי השומרון ודרש להתייחס למבצעי מפגעים אלו, כמחבלים לכל דבר. 
מנכ"ל האיגוד, איצ'ה מאיר, הציג נתונים על 48 אתרי פסולת קבועים הבוערים באיזור השומרון ובנימין.

"לגבי תחום האכיפה, בעבר היו לעובדי הרשויות ועובדי האיגודים  סמכויות לפעול לאכיפה לפי סדר הדין הפלילי בתחום ההתישבות", אמר מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה שומרון. "כיום זה לא קיים. היום רק למפקחי המנהל האזרחי והמשטרה הירוקה יש את הסמכויות לאכוף את חוק הנקיון. יש לתקן זאת ולהסמיך את עובדי הרשויות המקומיות ואיגודי הערים שיכולים ולהגביר את תחום האכיפה".

בישיבה השתתפו נציגי תושבים, ארגונים ירוקים, ראשי רשויות ונציגי משרדי הממשלה. נציגת משרד האוצר דיווחה על תוספת תקציב לצורך האכיפה.