הכנה לתחרות הרובוטיקה: מפגש עם האסטרונאוט שהתאמן עם אילן רמון

כהכנה לתחרות הרובוטיקה הארצית, אירחו תלמידי בית החינוך אמי"ת את סא"ל (במיל') יצחק מאיו, נווט קרב ואסטרונאוט הגיבוי לאילן רמון, "אין לי ספק שעוד שנים אחד או אחת מכם יספר על פריצות הדרך שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/19 17:46 יז בשבט התשעט

הכנה לתחרות הרובוטיקה: מפגש עם האסטרונאוט שהתאמן עם אילן רמון
תלמידי בית הספר עם מאיו, צילום: אשרת אדר

כהכנה לתחרות הרובוטיקה הארצית FLL העוסקת השנה בנושא החלל,  ארחו השבוע חברי נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת בנים (ע"ש סאתקר) מודיעין - cipa-bots- את האסטרונאוט הישראלי יצחק מאיו ושמעו ממנו על ההכשרה אשר עבר יחד עם אילן רמון ז"ל. 

מאיו, סגן אלוף במילואים בחיל האוויר הישראלי ונווט קרב, היה אסטרונאוט הגיבוי לאילן רמון במסגרת נאס"א , סוכנות החלל האמריקאית. במפגש עם התלמידים שמע מהם האסטרונאוט לשעבר על השלבים השונים של תחרות הרובוטיקה העוסקת השנה בחקר החלל, ונתן להם עצות מניסיונו בתחום.

הוא שיתף את התלמידים בסיפורו האישי והדרך שעבר מחיל האוויר לסוכנות החלל , ואמר כי "אין לי ספק כי עוד שנים אחד או אחת מהיושבים בחדר יהיו אלו שיעמדו בפני תלמידים ויספרו על פריצות הדרך שלהם".

את המפגש יזמו רכז הנבחרת צחי גרין והמנטורית סיגל קרל, והוזמנו להשתתף בה גם חברות נבחרת הרובוטיקה של אולפנת מודיעין. צחי גרין, רכז תכנית הרובוטיקה של בית החינוך: "התלמידים התרשמו מדמותו הייחודית של מאיו, והקשיבו מרותקים לפעלו בחיל האוויר ובהכנות לטיסה לחלל. הפגישה עולה בקנה אחד עם השקפת בית החינוך למפגש בלתי אמצעי עם דמויות מפתח בציבור הישראלי ועידוד הבנים לשאוף ולהגיע רחוק בחיים, כי לפעמים השמים הם לא הגבול'.

יש לציין כי בארבע השנים האחרונות זכתה נבחרת "cipa-bots"  מאמי"ת מודיעין שלוש פעמים בהישגים בינלאומיים בתחרויות הרובוטיקה העולמיות