"הפורום החילוני איבד שליטה"

תחקיר על אמירת "שמע ישראל" ו-"אהבת לרעך כמוך" בהופעות של יובל המבולבל, הובילו את חברי התארגנות חדשה המכילה דתיים, חילוניים, ומסורתיים, לתקוף את 'הפורום החילוני', "לציבור נמאס ממתקפת השנאה שלהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 14:28 כא באייר התשעח

"הפורום החילוני איבד שליטה"
למצולמים אין קשר לכתבה. תלמידים בבית כנסת, צילום: באדיבות המצלם

'הפורום החילוני' עלה בחודשים האחרונים לכותרות בעקבות פעילות אינטנסיבית שקיים נגד מה שכינה תופעת "ההדתה". היום (ראשון) החליטו חברי התארגנות חדשה בשם 'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' להגיב לראשונה לאחת מיוזמות אלה, בדמות תחקיר על כוכב הילדים יובל המבולבל.

בסוף השבוע פורסמה כתבה ב'כאן' על מסרים דתיים לכאורה שהחדיר כוכב הילדים בהופעותיו לכבוד ל"ג בעומר ברחבי הארץ, כדוגמת אמירות כמו "שמע ישראל" ו-"אהבת לרעך כמוך".

טענה נוספת שעלתה בכתבה, שאליה התראיין יו"ר 'הפורום החילוני' רם פרומן, הייתה שבסיום ההופעות חולקו לילדים ספרונים וחוברות של תנועת חב"ד.

https://www.facebook.com/haforum.me/videos/200369817420687/

"מדובר באיבוד שליטה של הפורום החילוני", אמר יו"ר הפורום הציבורי איתי גרנק, "התגובות ברשתות החברתיות שגרר התחקיר על יובל המבולבל, מוכיחות כי לציבור בישראל נמאס מלסבול את מתקפת השנאה והפלגנות של הפורום החילוני על כל פיסת יהדות כאן בארץ".

'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' הינו גוף שהוקם על ידי הורים ופעילים חברתיים חילוניים, מסורתיים ודתיים שמבקשים לעצור את מה שהם מכנים, כאנטיתזה לתהליך "ההדתה", תהליך "ההנתקה" שלטענתם מובילים 'הפורום החילוני' ו-'ישראל חופשית' במדינת ישראל מערכי היהדות ולאחד את הציבור הישראלי סביב ערכי המסורת והיהדות.

מלבד גרנק (33) שעמד בעבר בראש 'זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית' בראש הפורום החדש מכהן גם רן בן יהושפט (34) עו"ד ומומחה לדיפלומטיה ציבורית והסברה ופעיל למען תדמיתה של מדינת ישראל.

"במקום לדבר על הדברים היפים והטובים ביהדות", הוסיף גרנק ותקף את חברי הפורום החילוני, "הם מחליטים לייצר תהליך של הנתקה מהיהדות ולשקר לציבור שהנה, איראן זה כאן".