הכירו את המח"ט הסרוג הבא של גולני

בוגר שבי חברון ותושב עלי זהב שבשומרון, אל"מ שי קלפר הוא המח"ט הבא של חטיבת גולני: צל"ש מפקד אוגדה, ותקרית ירי על מפגינים בעקבותיה הועמד לדין משמעתי. הכירו את המח"ט הבא של חטיבת גולני

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/17 16:31 טו באב התשעז

הכירו את המח"ט הסרוג הבא של גולני
שי קלפר כמח"ט שומרון, צילום: דובר צה"ל

בישיבת שיבוצים שהתקיימה היום הוכרע כי אל"מ שי קלפר הוא  ימונה למפקד החטיבה שנודעה בדתיים הרבים שמשרתים בה. על התפקיד התמודדו גם: אל"מ אבינועם סטולוביץ', אל"מ קובי הלר ואל"מ יואב ירום

קלפר נולד בכפר סבא וגדל בשערי תקווה. למד בישיבת שבי חברון. כיום הוא מתגורר בעלי זהב שבשומרון, נשוי לאפרת ואב לארבעה.

קלפר התגייס לצה"ל בשנת 1996, ושירת כלוחם בסיירת גולני. לאחר קורס קציני חי"ר, חזר לסיירת ומונה למפקד צוות. בהמשך שימש כמפקד פלגת האימונים בסיירת, מפקד פלוגת מסלול בגדוד 12 ובהמשך שימש מפקד פלוגה רובאית.

באוקטובר 2003 מונה למפקד פלחה"ן גולני ושירת בתפקיד עד ספטמבר 2004. בתקופה זו השתתפה הפלוגה תחת פיקודו במבצעים רבים ביהודה ושומרון וחבל עזה, וקלפר זכה בצל"ש ממפקד עוצבת געש דאז תא"ל גרשון הכהן. בנימוקים לצ"ש כתב הכהן: "במהלך התקופה הוביל סרן שי קלפר את הפלוגה בעשרות מבצעים ברחבי אזור יהודה שומרון וחבל עזה הביא את לוחמיו להישגים ייחודים. במהלך המבצעים נקלע סרן שי קלפר באופן אישי לשורה של היתקלויות ואירועי לחימה בהם הפגין קור רוח ואומץ לב עילאי, גילה דאגה יוצאת דופן לחייליו וסיים היתקלויות באש ללא נפגעים לכוחותיו. סרן שי קלפר פיקד באופן אישי על המבצעים בהם השתתפה הפלוגה, הפגין יכולות פיקוד יוצאות דופן, בעתות משבר התייצב ללא היסוס בראש הכוח בקרב חזיתי מל האויב".  

נקודה אחת שהייתה עלולה לסכן את קידומו אך לאחריה זכה לגיבוי מלא מהפצ"ר דאז אביחי מנדלבליט התרחשה ב- 26 בדצמבר 2003, כשבאזור גדר ההפרדה על יד אלקנה החלו להגיע אל הגדר עשרות מתפרעים מצידה הפלסטיני והחלו לפגוע בה וליידות אבנים וברזלים לעבר החיילים במקום. בתיעוד האירוע נראו חייליו של קלפר כשהם תופסים מחסה מאחורי הג'יפ הממוגן איתו הגיעו, כשמטח של אבנים מלווה אותם. לאחר שביצעו ירי לאוויר, ביצע אחד החיילים ירי באש חיה לכיוון רגליו של אחד המפגינים, אחר שקיבל אישור לכך. בהמשך ביצע עוד ירי, ממנו נפגע פעיל השמאל גיל נעמתי, שפונה לבית החולים ביחד עם אזרחית אמריקנית שנפגעה גם היא. 


בעקבות התקרית אז הועמד קלפר לדין משמעתי ביחד עם סגנו ושני חיילים, לאחר שמסקנות הבדיקה בשטח קבעו כי הכוח לא הגיע מוכן לאירוע ולא הצטייד באמצעים לפיזור הפגנות ובמערכת כריזה בכדי לסלק את המפגינים מהאזור. בסופו של ההליך החליט הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, האלוף במיל' אביחי מנדלבליט, לסגור את תיק החקירה ולא להעמיד לדין פלילי אף אחד מהמפקדים או החיילים שהיו מעורבים באירוע הירי. 

בשנת 2005 מונה למפקד סיירת גולני, תפקיד שבו שימש עד סוף מלחמת לבנון השנייה. לאחר מכן שירת כסגן מפקד גדס"ר גולני. לאחר לימודים מונה בשנת 2009 לקצין אג"ם חטיבת גולני.

בהמשך מילא בצה"ל תפקידים נוספים ביניהם: מג"ד 51, מג"ד גפן בבה"ד 1, מח"ט שומרון וכיום הוא מפקד מרכז אימונים באש במל"י.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן