גמד ענק עצום: כ- 10,000 איש ישלחו משלוחי מנות לזרים גמורים

קבוצת הפייסבוק "גמד ענק בין חברים מכרים וזרים גמורים" מונה כמעט עשרת אלפים אנשים. דיברנו עם אחת המשתתפות שהסבירה על המשחק, הרעיון מאחוריו ושיתפה במשלוח אותו היא קיבלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/03/22 10:59 יג באדר ב'

גמד ענק עצום: כ- 10,000 איש ישלחו משלוחי מנות לזרים גמורים
משלוח אני אוהב שוקולד, צילום: שני שמרלר

מצוות חג הפורים הלא רשמית היא גמד וענק. המשחק המשעשע בו אתם נותנים ומקבלים הפתעות קטנות הפך ללהיט בבתי ספר, קהילות, יישובים ומשרדים. כבר תשע שנים שבפייסבוק פורחת קהילה שנכנסת לפעולה בכל פורים: "גמד ענק בין חברים מכרים וזרים גמורים".

כמעט עשרת אלפים משתתפים ב"גמד ענק"

כמעט עשרת אלפים אנשים מונה הקבוצה, שצמחה עם השנים לממדים מפתיעים. משתתפי הקבוצה ממלאים שאלון ובו הם מספרים על עצמם, ואת הטופס מקבל משתתף אחר בקבוצה שבונה משלוח מנות לענק אותו קיבל. מכל רחבי הארץ מגיעים המשתתפים, וחלקם שולחים את המשלוח בדואר או בחברת שליחויות, והמהדרים נוסעים עד למקום מגוריו.

אחת המשתתפות במשחק סיפרה לחדשות כיפה מדוע היא משתתפת: "המטרה של המשחק היא להפתיע, לשמח ולעשות קצת טוב בלב לקראת פורים. לפני שבע שנים אחותי סיפרה לי על המשחק והצטרפתי. אני יצירתית ותמיד אהבתי למצוא או להכין מתנות משמחות ולהשקיע בפרטים הקטנים - למשל גלויה מצוירת, ברכה מצחיקה, עטיפה שהכנתי בעצמי...".

משלוחי מנות

משלוחי מנות צילום: shutterstock

"משמח לחשוב ששימחת מישהו זר"

היא שיתפה במשלוחים אותם היא שולחת ומקבלת: "השנה, למשל, הגמדית שלי כתבה בשאלון שהיא אוהבת להתכרבל, והכנתי לה ערכת כרבול - כרבולית, שוקולית, תיונים, ספלים וחטיפים. בשאלון הקודם ציינתי שאני דתיה.. הגמדית שלי הביאה לי, חוץ מהממתקים, סכינים עם כיתוב בשרי וחלבי. פרטים קטנים כאלה עם מחשבה הם מה שעושה את החוויה כיפית במיוחד, יותר מהשקעה כספית. כיף להשקיע בחבילה מפנקת ואסתטית, ומשמח לחשוב ששימחת מישהו זר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן