הישראלים: אוהבים את טראמפ וסומכים על ארה"ב בעת צרה

סקר חדש שנערך לרגל יום העצמאות האמריקני, בחן את מידת הקשר והאהדה של תושבי ישראל לידידתה הגדולה. עד כמה הנשיא הנוכחי אהוב יותר מזה שקדם לו, והאם נתניהו מנהל את היחסים בין המדינות כשורה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 14:10 כא בתמוז התשעח

הישראלים: אוהבים את טראמפ וסומכים על ארה"ב בעת צרה
טראמפ ונתניהו בפגישתם בישראל, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

ארה"ב חוגגת עצמאות ולרגל המאורע של ידידת ישראל הגדולה בעולם, פורסם היום (רביעי) סקר נרחב ב'הארץ' שבחן את מידת הקשר הישראלי למדינתו של טראמפ.

בסקר, שנערך על ידי מכון 'דיאלוג', ענו 78% מהנשאלים כי המדינה שהם הכי אוהדים בעולם היא ארה"ב. אחריה הגיעו ארגנטינה (55%), סין (51%), צרפת: (46%) ורוסיה (34%).

הבדל גדול ניתן למצוא ביחס הישראלים לנשיא האמריקני הנוכחי לעומת זה שקדם לו. 49% מהנשאלים אמרו כי הם אוהדים במידה רבה את דונלד טראמפ, 23% ענו שהם אוהדים אותו במידה מועטה ו-22% אמרו שהם כלל לא אוהדים את הנשיא הצבעוני. לדעת 53% מהישראלים מעמדה של ארה"ב התחזק בעולם מאז בחירתו של טראמפ לעומת 21% בלבד שסברו כי בחירתו דרדרה את מצב מדינתו.

ברק אובמה

לא אהוב על ידי הישראלים. ברק אובמהצילום: Evan El-Amin / Shutterstock.com

הנשיא הקודם, ברק אובמה, לא יאהב את התשובות בעניינו לאחר ש-19% בלבד ענו שהם אוהדים אותו במידה רבה, 30% אוהדים אותו במידה מועטה ו-46% אמרו שהם כלל לא אוהדים את הנשיא שלא נתפס כידיד גדול של ישראל.

עוד עלה מהסקר כי 84% מתושבי ישראל לא תופסים את האמריקנים כמשענת קנה רצוץ וכי בעת סכנה קיומית לישראל הם ייחלצו להגנתה. מרבית משיבי הסקר, כשני שליש, הביעו את הערכתם למדיניות היחסים בין ישראל לארה"ב שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומת 21% שלא היו שבעי רצון מנושא זה.

בשנים האחרונות נידונה לא פעם סוגיית הירידה מהארץ. לפי הסקר שני שליש מתושבי ישראל לא חולמים או כמעט לא מעוניינים במעבר דירה לארה"ב לעומת שליש שחושבים על כך באופן רציני.