הישיבה בה לומדים הנערים העצורים תוקפת את השב"כ

לאחר שחמישה תלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים נעצרו בחשד לטרור יהודי, הרבנים דחו במכתב להורי התלמידים את הביקורת ותקפו את שב"כ. "גורמי החקירה החליטו לעבור למעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי'". שב"כ: "פועלים על פי חוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/19 20:37 ב בשבט התשעט

הישיבה בה לומדים הנערים העצורים תוקפת את השב"כ
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

חמישה נערים, תלמידי ישיבת "פרי הארץ" שברחלים נעצרו בחשד למעורבות ביידוי אבנים שכתוצאה ממנו נהרגה עאישה א-ראבי, תושבת כפר בדיא, סמוך לרחלים. ראשי הישיבה פנו להורי כלל התלמידים במכתב שבו העלו את טענותיהם על התנהלות שב"כ ועל החשדות שדבקו בתלמידים.

"כפי הידוע לכולם, הישיבה שלנו נקלעה לפני כחודשיים שלא ברצונה למערבולת של אירועים מורכבים וקשים", כתבו הרבנים יהודה ליבמן ודוד בן נתן בפתח דבריהם. הרבנים טענו כי לאחר פגישה עם נציג שב"כ שביקש את סיוע הישיבה, "הודיעו לנו שמבחינתם, הם יודעים בוודאות שהמעשה נעשה על ידי תלמידים מהישיבה. אמרנו להם, שאנו לא מאמינים שזה נעשה על ידי תלמידים שלנו, ושכל התלמידים נכחו עם אנשי הצוות בישיבה. אך אם יש להם מידע שכזה שיפעלו במסגרת החוק כפי המקובל במקרים שכאלו, עם כל הזהירות הנדרשת לגבי מוסד חינוכי וקטינים, ובכך הסתיימה הפגישה ומאז לא בקשו לפגוש אותנו שוב".

ראשי הישיבה טענו עוד כי "מאז כפי הידוע לכם, התנהלה חקירה במהלכה הוזמנו יותר מ-30 תלמידים שהגיעו ושתפו פעולה. לצערנו גורמי החקירה התנהלו בחוסר אחריות תוך ניצול תמימותם של הנערים והפכו חלק ממפגשים לחקירות שכללו איומים והשפלות. לאחר מכן החלו בשב"כ במסע טלפוני להורים כדי לערער את האמון שלהם בצוות הישיבה, חלק מהשיחות הוקלטו".

הרבנים הוסיפו כי "לצערנו, כל מאמצנו לא הועילו, וגורמי החקירה בשב"כ החליטו לעבור לשלב חדש, של מעצרים אפלים בתנאים אכזריים, תחת הכותרת המעוותת של 'טרור יהודי', כשליבנו שותת דם וזועק על העוול הנורא, כלפי נערים צעירים".

לאחר שהפרשה הותרה לפרסום לפני יומיים , שב"כ חשף פרטים חדשים, לפיהם יצאו תושבים מיצהר כדי לתדרך את החשודים בדרכי התמודדות עם חקירת שב"כ. "הנסיעה בעיצומה של השבת, שנעשתה על ידי כמה יהודים מתוך אכפתיות גדולה, לא נעשתה על דעתנו ולא בידיעתנו", כתבו הרבנים. "אנו מעריכים מאוד את הרצון, אך לדעתנו, זה לא היה נצרך וקדושת השבת גוברת על השיקולים שהיו להם ומגינה ושומרת על ישראל".