הישוב היהודי בחברון: לא לאפשר לראש העיר הרוצח לעכב את הבניה בעיר

בתגובה לכוונת עיריית חברון הפלסטינית לעתור לבג"ץ נגד בניית עשרות היחידות בעיר, אמרו ביישוב היהודי כי "ראש עיריית חברון הוא רוצח מורשע. מצפים מממשלת ישראל לא לעכב את הבניה אפילו ביום אחד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/17 09:33 כ בתשרי התשעח

הישוב היהודי בחברון: לא לאפשר לראש העיר הרוצח לעכב את הבניה בעיר
המרפסת הסמוכה לציר, צילום: חוננו

בישוב היהודי בחברון זעמו הבוקר (שלישי) על הפרסומים בדבר כוונת העירייה הפלסטינית של העיר לעתור לבג"ץ נגד כוונת הממשלה להרחיב את הבניה היהודית ב-30 יחידות.

"ראש עיריית חברון הוא רוצח מורשע", אמרו ביישוב היהודי בחברון והוסיפו כי "ידיו מגואלות בדם 6 קורבנותיו והוא נבחר לתפקידו כשהוא מתפאר ברצח המתועב שביצע". לדבריהם, הם "מצפים מממשלת ישראל שלא תאפשר לרוצח הזה לעכב את הבניה בחברון אפילו ביום אחד באמצעות עתירות-סרק".

אתמול החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר למנהל האזרחי לאשר בנייה של יותר מ־3,800 יחידות דיור בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובין היתר גם ביישוב היהודי בחברון. ביום שלישי בשבוע הבא צפויה מועצת התכנון העליונה (מת"ע) של המינהל האזרחי להתכנס כדי לאשר את בניית אלפי יחידות הדיור. המועצה צפויה לאשר בין היתר הקמת 129 יחידות באבני־חפץ, 300 יחידות דיור בבית־אל, 158 יחידות בכפר־עציון, 102 יחידות בנגוהות שבדרום הר חברון, 206 יחידות בתקוע 97 יחידות ברחלים ו־48 יחידות במעלה־מכמש. בנוסף, לאחר שב־20 השנה האחרונות נבנו בישוב היהודי בחברון ארבעה בניינים בלבד, צפויה המועצה לאשר שם בניית 30 יחידות דיור.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, סייר אתמול בחברון ואמר:." בעזרת ה' בשבוע הבא ממשלת ישראל תאשר עשרות יחידות דיור פה בחברון, היישוב היהודי בחברון ילך ויפרח ויגדל כי האחיזה שלנו בחברון היא בסופו של דבר האחיזה שמובילה אותנו לשמור על כל ליבה של ארץ ישראל, יהודה, בנימין ושומרון".