הירדנים הטילו וטו ובקשת השר לעליה להר הבית נדחתה

שר החקלאות אורי אריאל הגיש ללשכת ראש הממשלה בקשה לעלות להר הבית בצום תשעה באב, אך הממשל הירדני שלא אהב דברים שאמר בביקורו הקודם דרש שלא לאפשר לו להיכנס למתחם

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 20:12 ז באב התשעח

הירדנים הטילו וטו ובקשת השר לעליה להר הבית נדחתה
השר אריאל בביקורו הקודם בהר הבית, צילום: אברהם בלוך, מטה ארגוני המקדש

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, תכנן לעלות להר הבית בצום תשעה באב, אך בממשל הירדני פנו ללשכת ראש הממשלה בדרישה שלא יאשרו זאת והאישור לא ניתן.

השר אריאל היה לנבחר הציבור הראשון שעלה להר הבית לפני כשבוע וחצי, לאחר שראש הממשלה אישר לחברי הכנסת לשוב ולבקר במקום, תחת שורת מגבלות.

לקראת תשעה באב פנה השר ללשכת נתניהו בבקשה לקבל אישור לעליה נוספת, אך מששמעו זאת בממשל הירדני הם הטילו על כך וטו והאישור לא ניתן. מלשכת השר נטען כי העילה לדרישת הירדנים נעוצה בדברים שאמר יו"ר האיחוד הלאומי לאחר ביקורו הקודם וביניהם, הקישור שעשה בין הר הבית לפרשת השבוע.

השר אריאל הגיב לדחיית עלייתו להר הבית ואמר כי "אנו מקווים ומתפללים שתשעה באב יהיה יום שמחה כפי שהנביא אומר, שיבנה בית המקדש, שלא יהיו יותר צומות ונוכל להקריב את כל הקרבנות שעליהם קראנו השבוע בפרשת פנחס, נוכל גם לקיים אותה ולא רק ללמוד עליה".

השר גם מתח ביקורת על לשכת ראש הממשלה ואמר כי "לא יתכן שכל גורם חיצוני קובע את המדיניות בהר הבית - חוץ ממדינת ישראל! ערב ט' באב,  עלינו לחזק את הריבונות בכל מרחבי ארצנו. מתחילים בהר הבית ומשם לגליל לנגב לערבה ולכל שטחי יהודה ושומרון".