נשיא צ'אד: "מעולם לא ניתקנו את היחסים עם ישראל"

נשיא הרפובליקה המוסלמית הגיע לביקור רשמי בישראל. במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה הכריז הנשיא: "חידשו היחסים לא יעלים את הבעיה הפלסטינית". נתניהו: "עוד מדינות בדרך"

חדשות כיפה מירב כהן 25/11/18 16:29 יז בכסלו התשעט

 נשיא צ'אד: "מעולם לא ניתקנו את היחסים עם ישראל"
ראש הממשלה עם נשיא צ'אד, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

לראשונה: נשיא הרפובליקה המוסלמית במרכז אפריקה, אידריס נדי, הגיע לביקור רשמי בישראל במטרה לכונן יחסים דיפלומטים עם ישראל. ראש הממשלה נתניהו: "מדינות רבות בדרך". 

לפני זמן קצר נחת הנשיא נדי בישראל. השר צחי הנגבי וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, הגיעו לקבל את פניו בנמל התעופה בן גוריון. נשיא צ'אד צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין. כמו בכל ביקור רשמי גם נשיא הרפובליקה יגיע לביקור ביד ושם ויניח זר באולם הזיכרון. 

ביקורו של הנשיא מתקיים לראשונה בישראל מאז החליטה הרפובליקה לנתק את קשריה הדיפלומטים עם ישראל בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

 

במסיבת העיתונאים המשותפת בין ראש הממשלה לנשיא צ'אד אמר נדי: "חידוש היחסים שאני רוצה בהם לא יכול להעלים את הבעיה הפלסטינית. הביקור הנוכחי משקף את הכוונה של מדינתי לתת למגעים בנינו ביטוי פומבי. הצהרתי בעבר שאנו מייחלים לשלום בין ישראל לפלסטינים ויש עקרונות שזה צריך לייצג כפי שסוכם בעבר"