היסטוריה: מאחז חרשה בבנימין יהפוך לחוקי

חוות דעת משפטית חדשה, סוללת את הדרך להכשרה חוקית של המאחז חרשה שבבנימין. שרת המשפטים: "שינינו את השיח: במקום פינוי, מדברים על הסדרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/18 08:53 כח בכסלו התשעט

היסטוריה: מאחז חרשה בבנימין יהפוך לחוקי
השרה שקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משרד המשפטים נתן חוות דעת משפטית תקדימית, בהסכמת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, המכשירה את דרך הגישה למאחז חרשה (הר כביר) בבנימין. המשמעות היא כי המאחז יוכשר בהמשך מבחינה חוקית, וניתן יהיה להגיש תב"ע להסדרתו. 

לאחר קרוב ל 10 שנים מאז שהמדינה הודיעה לבג"צ על כוונתה להסדיר את הישוב, יועמ"ש איו"ש העביר חוות דעת לפיה ניתן להסדיר דרך גישה ליישוב באמצעות חפירת מנהרה בקידוח אופקי או באמצעות הקמת גשר עילי, כל עוד אין בהם כדי לפגוע, ולו באופן זמני, בשימוש הסביר במקרקעין. חוות הדעת החדשה הגיעה באמצעות פתרון של cut&cover - סלילת כביש שמעליו מניחים בטון ועל הבטון אדמה שתאפשר לפלסטינים להמשיך לגדל את העצים שלהם. 

הר כביר

הר כבירצילום: ללא

שרת המשפטים שקד בירכה על ההחלטה: "נמשיך לפעול להסדרת וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. שינינו את השיח: במקום פינוי, מדברים על הסדרה"

ישראל גנץ ראש המועצה האזורית בנימין, הודה לשרת המשפטים על המשך ההסדרה של ישובי יהודיה ושומרון, אך טוען שלפתרון שמוצע יש עליות גבוהות: "הפתרון שאומץ כעת לביצוע מנהרה בשיטת חפירה וכיסוי בעלות גבוהה מאוד של מיליוני שקלים הינו פתרון שאינו מידתי ושמעמיד בספק את היכולת לממש את הסדרת הישוב. משכך, אני קורא לממשלה ובראשה לראש הממשלה לחזור לדרך המלך ולאמץ את הפתרון של הפקעת הדרך הקיימת, פתרון אשר הוצע ע"י משרד הבטחון ומופיע בחוות הדעת של היועמ"ש לממשלה, ולחילופין לתקצב את ביצוע המנהרה.