היסטוריה במקסיקו סיטי: יהודייה נבחרה לראשות העיר

קלאודיה שיינבאום רשמה הישג כשנבחרה לאישה הראשונה בראשות העיר בעלת מיליוני התושבים. לאחרונה סיפרה כי היא קשורה מאוד לקהילה היהודית ואף חגגה את החגים אצל סבה וסבתא

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 10:42 יט בתמוז התשעח

היסטוריה במקסיקו סיטי: יהודייה נבחרה לראשות העיר
מקסיקו סיטי, צילום: shutterstock

היסטוריה נרשמה הלילה (ב') בבירת מקסיקו, כשלראשונה נבחרה אישה לעמוד בראשות העיר. מדובר בקלאודיה שיינבאום, מדענית יהודייה בת 56, שנחשבת לבעלת בריתו של ראש הממשלה הנבחר אנדרס מנואל לופז אוברדור. במקסיקו סיטי גרים תשעה מיליון בני אדם, ובמטרופולין שלה, השלישי בגודלו בעולם, גרים 23 מיליון. 

בסקרים האחרונים עלה כי שיינבאום זכתה בבחירות לראשות העיר עם 47.5% עד 55.5% מהקולות. בין השנים 2000-1999 אמנם עמדה אישה בראשות העיר בתקופת ביניים, אך מדובר בפעם הראשונה שאישה נבחרת לתפקיד. 

שמה של שיינבאום עלה לכותרות דווקא בהקשר לא חיובי. בשנים האחרונות היא עמדה בראש שכונת טלאלפאן שנפגעה קשות ברעידת אדמה בספטמבר 2017. במהלך אסון הטבע קרס בית ספר יסודי, ומתחת להריסותיו נקברו 19 ילדים ושבעה מבוגרים.

לאחר האסון התברר שבשכונה העניקו היתרי בנייה מפוקפקים לבעל בית הספר שנמלט, וקבוצה של משפחות הקורבנות דורשת ששיינבאום תעמוד לדין. ראש העיר הנבחרת מכחישה מצדה בתוקף את אחריותה לטרגדיה, ומאשימה דווקא את מתנגדיה בניצול הטרגדיה מסיבות פוליטיות. לאחר שהצביעה בבחירות צעק לעברה מפגין את הקריאה "רוצחת". 

בחודש שעבר נשאה שיינבאום נאום שבו סיפרה שהיא קשורה מאוד לקהילה היהודית, בשל הקשר לסבה ולסבתה שהגיעו למקסיקו מליטא ומבולגריה. "חגגנו אצלם את כל החגים היהודיים", סיפרה.