השופט מלצר דחה את עתירת הימין החדש נגד איחוד מפלגות הימין

חבר הכנסת יוגב פרסם סרטון ישן בו נראה השר נפתלי בנט קורא להצביע לבית היהודי. בעקבות פרסום הסרטון, הימין החדש הגישו תלונה נגד איחוד מפלגות הימין. ח"כ יוגב: "מדובר בתזכורת הומוריסטית". איחוד מפלגות הימין: "מדובר בפעילי שטח ולא בסמס רשמי מטעם המפלגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/19 10:52 ד בניסן התשעט

השופט מלצר דחה את עתירת הימין החדש נגד איחוד מפלגות הימין
מוטי יוגב, צילום: Gili Yaari/Flash90

ח"כ מוטי יוגב (איחוד מפלגות הימין) הפיץ היום (ג') סרטון בו קורא יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט לצאת ולהצביע לבית היהודי. בעקבות הסרטון, מפלגת הימין החדש הגישה תלונה נגד איחוד מפלגות הימין: "מדובר בסרטון מטעה של השר בנט כביכול קורא להצביע למפלגה של יוגב, סמוטריץ ופרץ". ח"כ מוטי יוגב: "הסרטון לא הופץ לקהל הרחב. מדובר בתזכורת הומוריסטית לחבריו מהימין החדש, איילת שקד, יאיר הירש, יוחאי עזרא ואורי צוברי. חבל שהם לא הצליחו לגלות חוש הומור".

יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, השיב לתלונות שהגישה מפלגת ״הימין החדש״ כנגד התעמולה שהפיצו חברי הבית היהודי, בהם ח״כ מוטי יוגב, ודרש מהם להפסיק מבכך מיד. 

ועדת הבחירות המרכזית הנחתה את הבית היהודי-תקומה: "הפסיקו להפיץ את הפייק ניוז על בנט ושקד באופן מיידי". בתשובתו כותב השופט מלצר ״ניתן בזאת צו ארעי האוסר על המשיבה להמשיך להפיץ את המסרונים, השיחות וההקלטות נושא העתירה״. 


(הסרטון שהופץ על ידי ח"כ מוטי יוגב)

בימין החדש מסרו: ״צר לנו שככה הבוקר נפתח. היום, יום הבוחר, הוא חגיגה לדמוקרטיה וראוי שננהג כולנו בצורה שקופה וחוקית. בתגובה להאשמות הימין החדש על הפצת 'פייק' לטענתם ובו סרטון של השר בנט שקורא להצביע 'טב', אמר ח"כ מוטי יוגב: "הסרטון לא הופץ לקהל הרחב. מדובר בתזכורת הומוריסטית לחבריו מהימין החדש, איילת שקד, יאיר הירש, יוחאי עזרא ואורי צוברי. חבל שהם לא הצליחו לגלות חוש הומור. מדובר בסרטון ישן, לא מפוברק".

 

הליכוד
27
הליכוד
כחול לבן
32
כחול לבן
שס
5
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
0
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
6
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 5/04
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

באיחוד מפלגות הימין נמסר בנוגע לעתירת הימין החדש לגבי סרטוני העבר של בנט ושקד: "מדובר בפעילי שטח שהפיצו סרטוני עבר אמיתיים של בנט ושקד. אף סרטון לא יצא בסמס רשמי ואין למפלגה שליטה על הציבור הרחב ואלפי הפעילים בשטח בעלי זיכרון יותר ארוך מאלו שנטשו אותם ואת ציבור הציונות הדתית".

אחר הצהריים דחה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, את עתירת הימין החדש נגד איחוד מפלגות הימין, בגין הפצת סרטונים נגד נפתלי בנט ואיילת שקד.