היועץ המשפטי של הכנסת נגד שרת המשפטים: דינה זילבר תופיע בוועדות

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, הודיע כי אין למנוע מדינה זילבר להופיע בוועדות הכנסת. על אף הודעתה של שרת המשפטים איילת שקד כי זילבר לא תייצג את משרד המשפטים בוועדות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/18 21:27 יא בכסלו התשעט

היועץ המשפטי של הכנסת נגד שרת המשפטים: דינה זילבר תופיע בוועדות
דינה זילבר. מושעית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועץ נגד השרה. בעקבות פנייתה של ח״כ מרב מיכאלי, מבהיר היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, ליושבי ראש הועדות - ״ככל שעוה"ד זילבר תישלח על ידי היועץ לייצגו בדיון, יש לאפשר לה להופיע בפני הוועדה״

ח״כ מרב מיכאלי פנתה ליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה להנחות את גורמי המקצוע של הכנסת להתעלם מהוראת שרת המשפטים באשר למשנה ליועמ״ש, דינה זילבר. בעקבות כך, הוא שלח היום מכתב לכלל ראשי הועדות שמבהיר זאת. ההבהרה מגיעה בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שנזף בדינה זילבר על הדברים שאמרה בוועדת החינוך, בעקבותיה הודיעה השרה שקד כי תשעה אותה, אך בפועל לא נקט בשום צעד של ענישה כלפיה, ואף הבהיר כי הוא מגבה את כלל היועצים המשפטיים. 

שרת המשפטים שקד הודיעה אמנם כי לא תאפשר את הופעתה של זילבר בוועדות הכנסת, אך למעשה, נראה שאין לה את הסמכות החוקית לשם כך, והיא נתונה בידיו של היועץ המשפטי לממשלה.
 
ח״כ מרב מיכאלי, המחנה הציוני אמרה: ״שרת המשפטים פועלת בניגוד לסמכותה ומתערבת בסדרי העבודה של הכנסת. בישראל קיימת הפרדת רשויות ולכן, כנסת ישראל אינה תחת סמכותה של השרה ואין היא יכולה להורות על מניעת הופעתה של פלונית או אלמוני בוועדה כזו או אחרת.
אני שמחה שיועמ״ש הכנסת נענה לדרישתי והבהיר זאת לכלל יושבי ראש הוועדות. על כלל חברי הכנסת להתעלם מהוראת שרת המשפטים כלא הייתה״