היועץ המשפטי נגד פסילת המפלגות הערביות

מנדלבליט הודיע לוועדת הבחירות המרכזית כי אין סיבה משפטית מבחינתו לפסול את רשימות בל"ד, רע"ם ותע"ל, על אף עתירת עוצמה יהודית והליכוד. עוצמה יהודית בתגובה: "היד החופשית של היועץ גורמת לכך שיש בכנסת ישראל יש ציר רשע התומך בטרור, מסית נגד המדינה, ועוד מקבל משכורת על חשבון משלם המיסים הישראלי".

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/19 20:02 כז באדר א'

היועץ המשפטי נגד פסילת המפלגות הערביות
לא ייפסל. ח"כ טיבי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לוועדת הבחירות כי הוא מתנגד לפסילתן של המפלגות הערביות.
בעתירה שהוגשה מטעם הליכוד ומטעמם של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, מועמדי איחוד מפלגות הימין, נטען כי מפלגות אלו מסיתות נגד מדינת ישראל, ושוללים את אופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה. 

בחוות דעת של היועמ"ש נטען כי אין תשתית ראייתית לפסול את הרשימות, וכי התבטאויותיהם של אחמד טיבי, איימן עודה וחברי בל"ד כי הם תומכים במאבק להתנגדות לכיבוש ולפיהם פגיעה בחייל איננה טרור, אינם מקיימים את התשתית הראייתית לפסילת המפלגות. 

בעוצמה יהודית תוקפים את היועמ"ש ואומרים כי "הגיעה העת לשנות את המשוואה ולהודיע לתומכי הטרור כי הם אינם רצויים בכנסת ישראל. דמוקרטיה חייבת להתגונן, והיד החופשית שהיועמ"ש נותן לחברי בל"ד, לאחמד טיבי ואיימן עודה, גורמים לכך שבכנסת ישראל יש ציר רשע התומך בטרור, מסית נגד המדינה, ועוד מקבל משכורת על חשבון משלם המיסים הישראלי".