היועץ המשפטי לממשלה גנז את תיק השופטת גרסטל

ההחלטה על סגירת התיק הגיעה בשל 'שינוי הגרסאות' של השופטת בדימוס, שטענה כי בעבר הובהר לה כי אם תסגור את תיקי המעונות של שרה נתניהו תקודם לתפקיד היועמ"ש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/01/19 17:56 ח בשבט התשעט

היועץ המשפטי לממשלה גנז את תיק השופטת גרסטל
שרה נתניהו ורוה"מ, צילום: מרק ישראל סלם POOL

היועמ"ש מנדלבליט החליט לגנוז את תיק 1270,המכונה תיק גרסטל, שעניינו בפרשת השופטת הילה גרסטל שטענה כי בזמן שהייתה מועמדת לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, ביקש חברה הקרוב אלי קמיר להיפגש בפתאומיות, ושם טען כי שמע מיועץ התקשורת ניר חפץ, כי אם תסכים לסגור את תיקי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, סיכוייה לתפקיד יגברו. 

החלטת היועמ"ש התקבלה "עקב השינוי בגרסאותיה" של השופטת גרסטל. עוד נמסר מלשכת מנדלבליט כי "לא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא". ולכן החליט היועץ לסגור את תיק זה. 

ממשרד המשפטים נמסר כי "השופטת בדימוס גרסטל הסבירה את השינוי באופן הצגת הדברים על ידה בעדותה השנייה בתעתועי זיכרון ביחס לזמנים, נוסחים והתבטאויות, בחלוף למעלה משנתיים מהפגישה האמורה".

גם מחקירת המשטרה, שהחלה בחודש מאי האחרון והסתיימה כחצי שנה אחר כך, עולה כי אין די תשתית ראייתית מדברי השופטת בדימוס בכדי להבשיל לכתב אישום.