היועמ"ש: "לא ניתן לקבוע שרצח עדיאל קולמן נעשה ממניע לאומני"

משרד המשפטים הבהיר כי לא ניתן לקבוע שרוצח עדיאל קולמן הי"ד נעשה ממניע לאומני. "לקותו הנפשית של אדם מעוררת קושי לקבוע כי פעולתו נעשתה ממניע לאומני". משפחת קולמן: "זה וידוא הריגה לעדיאל"

חדשות כיפה גלעד כהן 10/12/18 13:28 ב בטבת התשעט

היועמ"ש: "לא ניתן לקבוע שרצח עדיאל קולמן נעשה ממניע לאומני"
עדיאל קולמן הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

משרד המשפטים קבע היום (ב') כי לא ניתן לקבוע כי המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד ביצע את הרצח ממניע לאומני. במכתב ששיגר משרד המשפטים לעורך דינם של משפחת קולמן נכתב כי "לקותו הנפשית של אדם מעוררת קושי לקבוע כי פעולתו נעשתה ממניע לאומני."

במשפחת קולמן קיבלו את הבשורה בצורה קשה ואמרו כי ההחלטה היא וידוא הריגה לבנם. "לפני שמונה חודשים בננו עדיאל לא חזר הביתה בסוף יום עבודה עקב היותו יהודי. המחבל השפל יצא מביתו במטרה לרצוח יהודי.  אולם מתברר שהדבר הכל כך פשוט לנו מסובך ליועץ המשפטי לממשלה שקובע שלא ברור מה המניע. לא עוזר שמשפחת המחבל מצהירה שהוא שאהיד והמחבל עצמו כתב שהוא הולך לרצוח יהודי. מדינת ישראל נלחמת במטרה להגן על שמו הטוב במרכאות כפולות ומכופלות ולהגן על בני משפחתו. במקום להגן על חיי אזרחי ישראל המערכת המשפטית מתגייסת להגן על חיי האויב. החלטת היועמ"ש משמעותה הכשרת גל חדש של פיגועים ומחבלים שהמניע שלהם לא ברור ותביא למרחץ דמים. בושה וחרפה." דברי משפחת קולמן.

היועמ"ש מנדלבליט

היועמ"ש מנדלבליטצילום: פלאש 90

עורך הדין שמייצג את המשפחות השכולות, עו"ד מיכאל ליטווק אמר כי מדובר בהחלטה מקוממת ומעוותת.  "לטעון שמניעי המחבל לא ברורים והרצח אינו מוגדר כלאומני.  אין דבר יותר הזוי מזה בנוסף מדובר בעיוות החוק ומטרותיו אשר נועדו לייצר הרתעה. המחבלים תכננו את מעשיהם ובחרו בקפידה לפגוע ביהודים ולא בבני עמם. הם חולים במחלה ידועה של שנאת יהודים, משמשים השראה למפגעים פוטנציאלים ומשפחותיהם מקבלות קצבאות עתק בשל מעשי הרצח שביצעו. יתירה מכך המחבל שרצח את עדיאל כתב במפורש שירים הקוראים לרצח יהודים. משפחתו קוראת לו שאהיד ומציינת בספר שירים שהוצא לכבודו שהוא נפל ההגנה על מסגד אל אקצא כשהרג את אחד השומרים במקום  עמדת היועמ"ש לממשלה שוחקת עד דק את מעט ההרתעה שעוד נותרה."