היועמ"ש הודיע: אין מניעה להחליט על שימוע לפני הבחירות

אביחי מנדלבליט הודיע לסנגוריו של רא שהממשלה כי אין מניעה להחליט על שימוע לראש הממשלה לפני הבחירות. על פי הערכות היועמ"ש צפוי להגיע להכרעה כבר באמצע החודש הקרוב. ראש הממשלה: "מנדלבליט נכנע לשמאל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/02/19 11:56 כו בשבט התשעט

היועמ"ש הודיע: אין מניעה להחליט על שימוע לפני הבחירות
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשל, אביחי מנדלביט, שיגר מכתב לסנגוריו של ראש הממשלה ובו כתב כי הוא דוחה את בקשתם שלא להודיע על שימוע לפני הבחירות לראש הממשלה: "לא קמה כל מניעה לקבלת ופרסום החלטה לשקול להגיש כתב אישום בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, או בחלקם, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות". מנדלבליט ציין כי ההכרעה לא צפויה בשבועיים הקרובים, אך לפי ההערכה במהלך החצי השני של פברואר הוא יכריע בעניין העמדתו לדין של נתניהו.

בהודעה לעיתונות שפורסמה נאמר כי "הודעת היועץ המשפטי לממשלה באה לאחר שקילת כל הטיעונים שהובאו בפניית הסנגורים, והטענות הנוספות שהוצגו בהרחבה בפגישה שקיימו, לבקשתם, עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה ובכירים נוספים".

היועץ מנדלבליט ציין כי "ההנחיה בנוגע למדיניות התביעה לפני הבחירות קובעת כי ככלל אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת".

ההחלטה התקבלה לאחר שמנדלבליט נפגש עם עורכי הדין של ראש הממשלה, נבות תל צור, טל שפירא ועמית חדד - שביקשו לשכנע אותו שלא להודיע על שימוע לראש הממשלה לפני מועד הבחירות לכנסת ב-9 באפריל. 

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות". 

בסביבת ראש הממשלה הסביר כי אתמול הניחו פרקליטי רה״מ דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה: "למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו  וכבר אמש נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה. בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל, דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד".