היום שאחרי ההסכם: ברכות על האיחוד

לאחר שנחתם ההסכם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ראשי המפלגות מברכים על החבירה המשותפת. גם אלי ישי מצטרף למברכים ומפציר בשניים לחבור אליו: "באחריותם לדאוג לאיחוד יתר מפלגות הימין הדתיות בכדי שאף קול לא ייזרק לפח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/19 09:46 י באדר א'

היום שאחרי ההסכם: ברכות על האיחוד
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. נגמרו מאבקים על הראשות?, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

ראשי האיחוד הלאומי והבית היהודי הגיעו אמש (ה') להסכמות,ונחתם הסכם איחוד בין המפלגות. הברכות על האיחוד המחודש לא איחורו לבוא.  

הרב רפי פרץ, יו״ר הבית היהודי ברך על ההסכם: "הציונות הדתית ניצחה. הסכם שהושג מתוך הבנת גודל השעה והאתגרים העומדים בפניינו,ומתוך חברות וענווה משותפת אנו יוצאים הערב לדרך חדשה. יחד נוביל את הציונות הדתית לבית גדול, חזק ומשפיע במדינת ישראל". 

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' הסביר כי הודעות השמחה שהוא מקבל מגיעות בהמוניהן: "הכמות המטורפת של הודעות הברכה שאני מקבל עכשיו לפלאפון מלמדת על גודל הבשורה ועל השמחה העצומה שבה האחדות מתקבלת בציבור. תודה אדירה לרב רפי ולכל הצוות הנפלא שלי ושל האיחוד הלאומי על העבודה הרבה שקדמה להסכם שנחתם היום. ממשיכים באחריות לחיבורים נוספים במחנה הימין כולו."

על פי ההסכם, הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, יעמוד בראש הרשימה, ולאחריו בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי. המשך הרשימה יורכב בשיטת הריץ-רץ מנציגי שתי המפלגות. עוד סיכמו הצדדים כי האיחוד הלאומי יהיה זה שיבחר את התפקיד הראשון שיוצע לסיעה, אך אם יקבלו רק תפקיד שר אחד יכהנו השניים ברוטציה.

מי שעלול להיפגע מהסכם האיחוד הוא ח"כ מוטי יוגב. יוגב נבחר למקום השני בבית היהודי אך עלול להידחק למקום החמישי או השישי ברשימה המשותפת, במידה ויפעת ארליך תעקוף אותו. אולם, גם יודב בירך על חתימת ההסכם: "כעת, לאחר שסוף סוף התאחדנו מתחילים בעבודה האמיתית.
מפלגת "הבית היהודי" היא בית לכלל החברה הדתית ויחד איתה לכלל החברה הישראלית. בזמן הקצר שנותר לנו נעשה חריש עמוק ונשיב הביתה את כל מי שחש שהבית רועד. כעת, זמן עשייה ושכנוע. בע"ה יחד נעשה נצליח ונגדל".

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, המקדם מגעים בכדי להביא לאיחוד נוסף של מפלגתו עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי בירך על ההסכם: "יישר כח לידידיי הרב רפי פרץ וח״כ בצלאל סמוטריץ שהשכילו לגשר מעל חילוקי הדעות, ומצאו את הדרך לאיחוד, לטובת הגוש כולו. אך עדיין, איחוד 2 המפלגות לבדן אינו מבטיח מספר מנדטים שיעבור את אחוז החסימה. כעת באחריותם לדאוג לאיחוד יתר מפלגות הימין הדתיות בכדי שאף קול לא יזרק לפח". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן