14 שנות מאסר למחבל שדקר את נירית זמורה

בבית המשפט הצבאי במחנה עופר נגזר דינו של המחבל, שזוכה מאשמת ניסיון לרצח מכיוון שהסכין שבה השתמש נשברה. נוסף למאסר הוטל עליו לשלם פיצויים בסך חצי מיליון שקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 10:22 ד באב התשעח

14 שנות מאסר למחבל שדקר את נירית זמורה
זמורה ובעלה, צילום: באדיבות המשפחה

בבית המשפט הצבאי במחנה עופר ניתן היום (ב') גזר דינו של המחבל שדקר את נירית זמורה. על המחבל נגזרו 14 שנות מאסר ותשלום פיצויים של חצי מליון שקל.

במהלך המשפט זוכה המחבל מניסיון לרצח והורשע רק בגרימת חבלה, מכיוון שהסכין נשברה במהלך הדקירה ולפי השופטים לא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח.

במסגרת ההליך, הוגש ע"י עו"ד בלייכר תחשיב של הנזק אותו גרם המחבל לזמורה, על סך כחמישה מיליון שקל. התחשיב כולל חישוב של פגיעה בה, כאב וסבל ופיצוי עונשי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה את משפחת זמורה אמר בתגובה לגזר הדין: "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה.

"בעקבות תחשיב הנזק שהוגש אכן נפסקו פיצויים מעבר לפיצויים הפליליים הרגילים, אך עדיין לא פיצויים שמשקפים בכלל את הנזק האמתי. כאמור בפסיקות קודמות, לבית משפט צבאי יש הסמכות לפסוק פיצויים נזקיים, ועל כן תמוה מדוע לא טרחו השופטים לפסוק פיצויים הקרובים לשיעור הנזק גם על דרך האומדנא".

מוקדם יותר אמר בלייכר: "אנו מצפים למתן עונש מרבי לטרוריסט של לפחות 20 שנה, בדגש על חוק הטרור שחל בישראל אשר קובע ענישה מוגברת על עבירות של טרוריסטים".