הקול קול נתניהו והידיים ידי טראמפ - נאום טראמפ באו"ם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (ג') בנאומו באו"ם לאיראן ואמר כי אסור לאפשר למשטר שמאיים להשמיד את ישראל להחזיק בנשק גרעיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/18 18:51 טז בתשרי התשעט

הקול קול נתניהו והידיים ידי טראמפ - נאום טראמפ באו"ם
דונלד טראמפ באו"ם, צילום: פלאש 90

בנאומו בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם הצהיר הערב (ג') נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי אסור לאפשר לאיראן, "משטר שמאיים להשמיד את ישראל", להחזיק בנשק גרעיני. טראמפ אמר כי "מנהיגי איראן זורעים כאוס, מוות והרס", וכי אזרחיהם זועמים בצדק על השימוש שנעשה בכספם לקידום מזימותיו של המשטר האיראני מעבר לים. 

שעתיים לפני נאומו רמז טראמפ כי הוא נכון להיפגש בעתיד עם נשיא איראן רוחאני. טראמפ אמר כי אף שרוחאני הגיע לכינוס העצרת בניו יורק השניים אינם אמורים להיפגש במהלכו. הוא טען כי התקבלו בקשות לערוך פגישה שכזו, והפתיע כשאמר מילים חמות על נשיא איראן: "למרות בקשות, אין לי שום תוכניות להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני. אולי יום אחד, בעתיד. אני בטוח שהוא לחלוטין אדם מקסים".

טראמפ התייחס בנאומו גם למצב במזרח התיכון ולשיתוף הפעולה של ארה"ב עם המדינות הפרו-מערביות. "במזרח התיכון הגישה החדשה שלנו מביאה לשינוי היסטורי", ציין טראמפ, "בעקבות ביקורי בסעודיה, מדינות המפרץ הקימו מרכז חדש למאבק בטרור, הם עובדים איתנו נגד הטרור באזורם. הם פועלים כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים הנוראית בתימן".

"ישראל חוגגת 70 כדמוקרטיה בארץ הקודש. גם פולין. אנשים דורשים עצמאות וריבונות, בונים את העתיד שלהם, את החלומות והמורשת. הם רוצים בית. כל העולם עשיר יותר. האנושות טובה יותר בגלל הקונסטלציה היפה מאוד הזאת של המדינות. כל אחת ייחודית, כל אחת זוהרת בחלק שלה של העולם", אמר טראמפ.