הטרמפיסטים נוהרים לקלפיות

בעקבות שרשור בקבוצת טרמפים בפייסבוק, עשרות תושבי ירושלים שאינם גרים בעיר כיום, אך בעלי זכות הצבעה עולים היום לי-ם כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. יש טרמפים מרחובות, תל אביב, בית שאן ואפילו מקיבוץ האון שליד הכנרת

חדשות כיפה גלעד כהן 13/11/18 12:14 ה בכסלו התשעט

הטרמפיסטים נוהרים לקלפיות
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

היום (ג') יתקיים בירושלים הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר. אחד מבין שני המועמדים שהגיעו לקו הסיום, משה ליאון ועופר ברקוביץ יהיה ראש עיריית ירושלים כבר הלילה. לפני שבועיים, בסיבוב הראשון, אחוזי ההצבעה עמדו על 39%, אחוזים, די נמוכים ביחס לכך שבאופן מיוחד הבחירות התקיימו ביום שבתון. עכשיו, בעקבות שרשור בקבוצת טרמפים בפייסבוק, אנשים שגרים בתל אביב, רחובות, הוד השרון, קיבוץ האון שליד הכנרת ועוד, עולים לירושלים כדי לשים את הפתק הנכון, על-פי השקפת עולם בקלפי הירושלמי.

עדי ניסים, תושבת ירושלים, כיום גרה בקיבוץ האון שליד הכנרת, סטודנטית במכללת רידמן מגיעה לירושלים על מנת לממש את זכותה הדמוקרטית. ניסים אמרה ל'כיפה': "האמת שאני ממש רחוקה ומנותקת מפוליטיקה. בבחירות הראשונות לא באתי להצביע וקצת הפריע למצפון. הגעתי למסקנה ולתובנה עם עצמי שלהצביע היום זה קריטי לירושלים, ירושלים היא עיר עם הרבה מחלוקות וקבוצות מפרידות, וכדי שלא תהיה כפייה דתית, וכדי שתהיה התפשרות מכל הצדדים למען חיים טובים של כולנו, שכל אחד יחיה לפי איך שהוא חושב ולפני אמונתו מבלי להפריע לאחר, צריך להצביע."

גם רינה שוגל, בת 32, מוזיקאית שגרה בת"א כבר כמעט שבע שנים, מגיעה לממש את זכותה הדמוקרטית ולהצביע. "אני גרה בתל אביב אבל ירושלמית בלב ובנפש וחוזרת לשם כל סופ"ש למשפחה." אומרת רינה ל'כיפה'. "חשוב לי להצביע כי בזמנים שבהם הדור מעליי מרים גבה בגיחוך של "למה צריך להצביע בכלל? גם ככה זה לא משנה כלום" אני חושבת שזה כן משנה, וחשוב, ורואה גם הרבה חברים אחרים מהדור שלי מבינים את החשיבות של האקט הזה. מי שלא מצביע, שלא יעז להוציא מילה מהפה אחר כך על דברים שלא נראים לו בהתנהלות העירונית. הקול שלי כן משנה."

מעבר לעדי ורינה שבאות מקיבוץ האון ומתל אביב לירושלים כדי להצביע, באותו שרשור בפייסבוק פורסמו גם טרמפים מרחובות, רמת השרון, באר שבע, בית שאן, עמק יזרעאל ורמת גן. יש כמה תושבי ירושלים, בעלי זכות הצבעה מחיפה, מהגליל העליון ומהערבה שמחפשים עדיין, ברגעים אלו טרמפ לירושלים כדי להגיע לקלפי ולהצביע, אך בינתיים לא הצליחו להשיג טרמפ לבירה וכנראה שישאירו את הבחירה במשה ליאון או בעופר ברקוביץ בידי שאר תושבי ירושלים.