הטרור היהודי מערער את זכותנו לחיות בארץ ישראל

הרב לאו מתריע בפני ההתייחסות לפיגוע טרור יהודי בסלחנות, והתגייסות הרבנים לטובת החשודים ברצח הפלסטינית ומתרים לחלל שבת כדי לתדרך את תלמידי הישיבה מפני חקירות השב״כ

חדשות כיפה הרב בני לאו 09/01/19 10:31 ג בשבט התשעט

הטרור היהודי מערער את זכותנו לחיות בארץ ישראל
הרב בני לאו, צילום: דפנה טלמון

החדשות הבוקר הופרעו עם דיווח על דקירה של נערה בשכונת ארמון הנציב. הידיעה שזו פציעה קלה שחררה אנחת רווחה והחיים שבים למסלולם. פיגועי טרור הפכו לשגרה מדממת. עצוב , כואב , אבל -
אלף פיגועי טרור לא יערערו את האחיזה העמוקה שלנו בארץ הזאת. ברית דמים של עם וארץ רק מעניקים לחיים כאן עוד ועוד עומק ושורש.

פיגוע טרור אחד מצידנו כן מערער את זכותנו לחיות כאן. האבן שהושלכה על הרכב ליד צומת תפוח והרגה את עאישה אל ראבי באה , על פי חקירת כוחות הבטחון, מידי נערים שבליל שבת פרשת נח רגמו החליטו להטיל טרור על הפלסטינאים שנוסעים בכביש לביתם.

הרבנים שפסקו לקבוצת פעילים מיצהר שמותר להם לנסוע בשבת לישוב רחלים כדי לתדרך את תלמידי הישיבה מפני חקירות השב״כ עשו זאת מתוך אמונה עמוקה שהתלמידים עלולים להיות במצב של פיקוח נפש. עבורם הנפילה לידי מערכת הבטחון הישראלית שקולה לחלוטין לנפילה בידי שונאי ישראל . המדינה הפכה להיות האויב. 

רבנים חתמו בתמימות על עצומה הקוראת למתן את החקירה של ״הנערים״. ההתייחסות לפיגוע טרור יהודי בסלחנות היא בלתי נסלחת. משפט אחד יהיה בארץ. אותו שב״כ שפיצח את פיגועי הטרור בכל מקום ואיתר את הפלסטינאים המפגעים הוא השב״כ שאיתר את נערי הישיבה מרחלים שהיו שותפים להריגת עאישה, אם לתשעה ילדים.

ברור שצריכים לפקח על גבולות הכוח של כוחות הבטחון. ברור שצריך להתריע מפני שימוש יתר בחקירות. אבל כשנערים יהודים נעצרים בחשד להריגה אנחנו, אנשי תורה וחינוך, חייבים להתייצב כתף אל כתף עם כוחות הבטחון ולסייע באיתור אלה שפוגעים ברקמת החיים שלנו.

נביאי ישראל הבטיחו לנו שעל שפיכת דם נקיים נאבד את זכותנו על הארץ. זכינו בחסדי שמים למדינה חזקה וריבונית. חייבים לשמור על עוצמה פנימית כדי שחלילה לא נאבד את הזכות הזאת. 
רבנים ומחנכים - השמיעו קול שיגביה את קומת העם המבקש להיות סגולה מכל העמים. 

הדברים פורסמו בדף הפייסבוק של הרב בני לאו.