טרור בבנימין: ירי לעבר חיילים בעפרה. ניסיון דריסה בבית אל

כשבוע לאחר הפיגוע בעפרה, מחבל הגיע רגלית מעין יברוד לכיוון הטרמפיאדה בעפרה וביצע ירי. אין נפגעים. באירוע אחר ניסו מחבלים לדרוס חיילים במחסום סמוך לבית אל. צה"ל חיסל אחד מהם. ראשי מועצות ביו"ש: "לא מוכנים להיות ברווזים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/18 21:26 יב בטבת התשעט

טרור בבנימין: ירי לעבר חיילים בעפרה. ניסיון דריסה בבית אל
זירת הפיגוע בצומת עפרה, בה נרצח התינוק לפני כשבוע, צילום: עופר מאיר, פלאש 90

הטרור בבנימין: לאחר כמה ימים של רגיעה, שוב בוצע ירי לעבר כוח צה"ל בעפרה שבבנימין. מחבל שהגיע רגלית מעין יברוד ביצע ירי לכיוון החיילים בצומת עפרה. לוחמי צה"ל הגיבו בירי וכעת חוסמים צירים וסורקים במרחב. אין נפגעים.

כוחות צבא גדולים פועלים במקום וצומת עפרה סגורה לכל הכיוונים. על פי דיווחים, חילופי ירי בוצעו בקו בתים ראשון של עין יברוד.

באירוע אחר, סמוך לבית אל, ניסו מחבלים לפרוץ את מחסום 'פוקס' שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". כוח שהיה במקום הגיב בירי שחיסל את אחד המחבלים.

גנץ בזירת הפיגוע בעפרה

גנץ בזירת הפיגוע בעפרהצילום: דוברות מטה בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן התייחסו לניסיון הפיגוע ואמרו כי "הפעם רק בנס לא איבדנו נפשות נוספות. אבל אנחנו מבהירים שוב הערב שאנחנו  לא נהיה מוכנים יותר להיות ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלשתיני".

לדבריהם, "הממשלה המופקדת על ביטחוננו חייבת להבין שהטרור מרים ראש, ולהורות מיד על טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. אנחנו דורשים כצעד ראשון לשמירה על בטחון התושבים להחזיר מיד את המחסומים לכבישים, שבהם אנו מטרה קלה לטרור המפגעים".

עוד ציינו השניים כי "התשובה הכי מתבקשת, ערכית, ציונית ובעיקר מוסרית, היא להודיע כאן ועכשיו על הסדרת היישוב עפרה, הקמת ישוב חדש ליד אלון מורה לזכר התינוק עמיעד ישראל שנקבר בגיל 3 ימים ונרצח באותו מקום לפני כשבועיים במקביל לחיזוק ההתיישבות כולה.
בלי דיבורים, והצהרות והבטחות. אנחנו רוצים מעשים. אנחנו רוצים לחיות".