"הטעות ההיסטורית היא ההתנתקות"

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר בראיון על ההתנתקות מגוש קטיף: "אבן שזרקו טיפשים לוקח הרבה זמן לחכמים לטפל בה" עוד אמר: "אין מו"מ ישיר עם חמאס. יש פעולות תיווך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 19:33 ה באלול התשעח

"הטעות ההיסטורית היא ההתנתקות"
גלעד ארדן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לבטחון פנים התראיין הערב (ה') לתוכנית 'שש עם' בחברת החדשות, ואמר כי הוא תומך בהסדרה עם חמאס. "אני לא מתבייש לומר שאני רוצה שקט וביטחון ולא פעולה קרקעית נרחבת שמחירה כבד. המחיר הוא זול: כרם שלום ואזורי דיג, דברים שהיו להם גם בעבר". ארדן הדגיש כי: "אני לא אתמוך בשום הסדרה רחבה מבלי החזרת החיילים והאזרחים ומניעת ההתעצמות".

עוד אמר ארדן: "אתמול ציינו 13 שנה לטעות הנוראית של הגירוש מגוש קטיף. זו טעות היסטורית. אבן שזרקו טיפשים לוקח הרבה זמן לחכמים לטפל בה".

על המצב ברצועה והמו"מ להסדרה עם חמאס אמר השר לבטחון פנים: "צה"ל יכול למוטט את שלטון החמאס, אבל המחיר יהיה כבד מאוד, גם לחמאס אבל גם לישראל ולחיילי צה"ל. היעד המרכזי הוא שקט וביטחון. 

ארדן אף התייחס לעובדה שאף גורם רשמי בישראל לא אישר את המגעים עם החמאס: "בגלל הרגישות של המצב והמתווכים שעוסקים, אני לא חושב שיש צורך לדווח על כל ניואנס במגעים הללו, בוודאי שאם נגיע להבנות אני מצפה שהם יובאו לקבינט ויוצגו בשקיפות, אנחנו נקיים הצבעה ונפרסם לציבור".