"החקלאות שמרה על המדינה - אנחנו צריכים לשמור עליה"

בביקור ביישוב תומר שבבקעת הירדן, סייר יו"ר הכנסת בכרם שבו הושחתו 150 עצי גפן, ואמר: "אי אפשר בלי חקלאות במדינת ישראל". ראש המועצה: "כל עוד אין ריבונות הם מבינים שיש פה הפקרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/18 12:49 יד באייר התשעח

"החקלאות שמרה על המדינה - אנחנו צריכים לשמור עליה"
אדלשטיין בביקור בכרם שהושחת בתומר, צילום: פני אלימלך - הצלמת של הבקעה

יו''ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין סייר הבוקר (א') ביישוב תומר שבבקעת הירדן, שם הושחתו בשבוע שעבר 150 עצי גפן בפיגוע טרור חקלאי. אל הביקור התלוו ראש המועצה אזורית בקעת הירדן דוד אלחייני וסמנכ"ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני.

אדלשטיין סייר בכרם יחד עם הבעלים יוסי קירשברג, וחזה במראות הקשים. קירשברג הסביר ליו''ר הכנסת על הקלות בה ניתן להיכנס לשטחים החקלאיים בבקעה ולפגע בתוצרת.

"החקלאות בתחילת דרכה שמרה על המדינה וכך זה גם היום. הזמנים השתנו, אך צריך להבין שאי אפשר בלי חקלאות במדינת ישראל. החקלאות שמרה על המדינה - אנחנו צריכים לשמור עליה", אמר אדלשטיין.

אלחייני הגדיר את ניסור הגפנים כתג מחיר פלסטיני, ואמר: "יש פה נקודת משטרה אחת על 860 אלף דונם. אנחנו מנסים להקים פה עוד נקודות משטרה אבל לא מצליחים. איך במציאות שבה יש גנבות הדבר הזה ממשיך?. זה נובע מכך שאנחנו לא מחילים כאן את הריבונות. כל עוד אין פה ריבונות שמראה את שליטתנו על השטח אז הם מבינים שיש פה הפקרות".

דילמוני אמר כי "זה חלק מפעולות טרור חקלאי שמתרחשות בכל חלקי מדינת ישראל, כחלק מהחשיבה של הטרוריסטים שהם יכולים לגרש אותנו מכאן. צריך לפעול להעלאת המודעות הציבורית ולהתייחס לגדיעת העצים כאן כאל אירוע פח"עי, ולהפעיל את כל שיטות החקירה על מנת להביא את הנאשמים לדין".

אדלשטיין ואלחייני בביקור בכרם שהושחת בתומר

אדלשטיין ואלחייני בביקור בכרם שהושחת בתומרצילום: פני אלימלך - הצלמת של הבקעה