החל מהלילה: רוכבי אופניים חשמליים יידרשו להחזיק רישיון

תקנות חדשות של משרד התחבורה יטילו הגבלות על רוכבי אופניים חשמליים, ביניהן חיוב רישיון ואיסור על רכיבה על אופניים כאלה מתחת לגיל 16. בקרוב ייכנסו לתוקף תקנות נוספות כמו חיוב על חבישת קסדה ולבישת אפוד זוהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 21:24 כג בטבת התשעט

החל מהלילה: רוכבי אופניים חשמליים יידרשו להחזיק רישיון
סעו בזהירות. אופניים חשמליים, צילום: shutterstock

נאבקים בתאונות האופניים. לאור הנתונים החמורים מהשנה האחרונה, לפיהם 35 רוכבי אופניים נהרגו בתאונות דרכים, מהם 19 רוכבי אופניים חשמליים, משרד התחבורה מעביר תקנות חדשות, המטילות הגבלות שונות על רוכבי אופניים חשמליים. חלק מהתקנות טרם עברו אך צפויות להיכנס לתוקף במהלך החודש הקרוב.

החל ממחר (ג'), צפויים להיכנס לתפקידם פקחים, שייעודם יהיה למנוע עבירות על החוקים הרבים שייכנסו לתוקפם. מי שיעבור על החוקים צפוי לספוג קנסות כספיים כבדים, החרמת הכלי ואפילו דחייה בקבלת רישיון הנהיגה על רכב.

החל מהלילה ייאסר על נערים מתחת לגיל 16 לרכוב על אופניים או קורקינט חשמליים. אלו שמעל גיל 16 ויירצו לרכוב על אחד מהכלים יהיו מחויבים להחזיק ברשותם או רישיון נהיגה על רכב או רישיון נהיגה ייעודי, שאותו קיבלו לאחר קורס מיוחד הנלמד בבתי הספר ובמוקדים שונים בארץ.

מחר צפויה ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר סופית את התקנה שהציע שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ואף עברה בממשלה בחודש נובמבר האחרון, לפיה כל רוכב אופניים יהיה מחויב לחבוש קסדה בכל נסיעה ואף ללבוש אפוד זוהר בנסיעה בשעות החושך.

בשבועות הקרובים צפויים להיכנס לתוקפן תקנות נוספות שאושרו בממשלה, אך זקוקות לאישור סופי. ביניהן ניתן למצוא את ההצעה לדחות בשנה את האפשרות להוציא רישיון נהיגה ברכב, עבור מי שנתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, או באופניים שמהירותם גבוהה מהמהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).

חוקים נוספים שאמורים לעבור בוועדות בחודש הקרוב, כוללים את האפשרות להחרים ואף להשמיד אופניים חשמליים שייתפסו כשהם אינם תקינים, שרוכביהם היו מתחת לגיל 16, רכבו בעת שכרות, הרכיבו אדם נוסף בניגוד לחוק או לא צייתו לרמזור אדום.

לצד פעולות אלו, יאושרו קנסות כבדים על עבירות תנועה עם אופניים חשמליים וכל עבירה על החוקים תגרור קנסות שינועו בין 250 שקלים על עבירות מינוריות ועד ל-1,000 שקלים על עבירות חמורות כמו אי חבישת קסדה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן