החלטה יוצאת דופן: תוקפו של אריק אשרמן לא יורשע

לפני כשנתיים תועד א' כשהוא מאיים בסכין על אחד מראשי ארגון רבנים לזכויות אדם. השופטת התחשבה במכלול נסיבות, והטילה עליו עבודות שירות בלבד. עורך דינו, איתמר בן גביר: "טוב שבית המשפט לא נעתר לדרישה המחמירה של הפרקליטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/17 18:06 א בטבת התשעח

החלטה יוצאת דופן: תוקפו של אריק אשרמן לא יורשע
תקיפת אריק אשרמן, צילום: צילום מסך

הנער שתועד תוקף את אריק אשרמן, מראשי ארגון רבנים לזכויות אדם, לא יורשע ולא יוטל עליו כתם פלילי, כך נקבע הערב (א') בהחלטה יוצאת דופן של בית המשפט לנוער בפתח תקווה.

לפני כשנתיים התקרבו ליישוב איתמר ערבים שהיו מלווים בפעילי ארגון השמאל. א', קטין תושב היישוב, תועד כשהוא מאיים בסכין על אשרמן ובועט בו כדי להרחיקו מגדרות היישוב. הקטין נעצר והואשם בתקיפה.

במסגרת הסדר טיעון הודה הקטין בתקיפתו של אשרמן. בדיון בסוגיה טענה המדינה כי מדובר במקרה חמור ויש להטיל על הקטין עונש של שישה חודשי מאסר שיכול וירוצו בעבודות שירות. סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר, טען מנגד כי מדובר בבחור צעיר שעומד לפני גיוס, וביקש מבית המשפט להימנע מהרשעתו ולגזור עליו עונש של שירות לתועלת הציבור.

עו"ד בן גביר פירט בפני בית המשפט את הרקע של הצעיר שעבר טראומה חמורה לאחר רצח משפחת פוגל, כאשר קדם למעשה הרצח התגרות של ערבים ואנשי שמאל שעלו לגדרות היישוב איתמר.

בשבוע שעבר קיבלה השופטת שרון פ. הלוי מבית משפט השלום לנוער בפתח תקווה את טענותיו של בן גביר. השופט קבעה כי הקטין אכן ביצע את המעשים שיוחסו לו, אך כדי שלא לפגוע בעתידו ובגיוסו לצה"ל וכדי שלא להטיל כתם על חייו, הנער לא יורשע. בסופו של דבר הטילה עליו השופטת עונש של ביצוע 150 שעות לתועלת הציבור.

השופטת פסקה כי אמנם מדובר במעשה חמור ביותר, אולם הפנתה לפסקי דין  שבהם קבעו שופטי בית המשפט העליון בעניינם של נאשמים קטינים שביצעו מעשי אלימות חמורים כי בעניינו של קטין, אינטרס השיקום דומיננטי יותר מאשר בעניין בגיר. השופטת גם לקחה בחשבון את הטראומה הקשה שעבר הצעיר בעת שנרצח חברו מהיישוב איתמר ואת החרטה והדרך הארוכה שעשה.

כמו כן היא לקחה בחשבון את עמדתו של אשרמן שביקש שלא לשלוח את הקטין לעונש מאסר, אך דרש כי הצעיר יחויב להיפגש עם אנשים בעלי דעות מנוגדות. יחד עם זאת השיתה השופטת על הקטין עונש מוחשי בדמות 150 שעות התנדבות ופיצוי למתלונן על סך 5,000 שקל.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטה: "טוב שבית המשפט לא נעתר לדרישה המחמירה של הפרקליטות. מדובר בעונש ראוי ומאוזן לנער שעומד בפני גיוס לצה"ל. בפני בית המשפט הצגנו נתונים לפיהם גם אנשי שמאל וערבים עשו פרובוקציה ועלו לגדרות היישוב וכי המקרה עורר אצל הקטין אסוציאציות מהפיגוע בו נרצחו בני משפחת פוגל. בסופו של יום גם אריק  אשרמן מסר לבית המשפט כי לא ראוי להחמיר עם הנער, ואני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי שלא לפגוע בעתידו".

אריק אשרמן מסר בתגובה: "לאור המספר הכמעט אפסי ומכפיר של מעצרים ומיצוי הדין נגד תוקפים פלסטינים, אני מקווה שהעובדה שמערכת האכיפה והמשפט הצליחה במקרה זה מוכיחה ש'אם תרצו, אין זו אגדה". אולי המערכת פעלה ביתר שאת בגלל שאני יהודי ובמידת מה מוכר, אבל זה מוכיח שאם יש רצון, גם אפשר כאשר מדובר על קרבנות פלסטינים.

"במובנים רבים, פסק הדין הוא בהתאם לבקשותיי, אם כי עדיין יש לי דאגות עבור שלום הציבור ועו"ד בן גביר ממשיך לפרסם תיאור של האירוע שעומד בסתירה עם התיאור בפסק הדין והאמת. ביקשתי שיקום והגנה לחברה עבור הנער, ולא נקמה, כי גם הוא נברא בצלם אלוקים, גם אם דעותיו שונים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן