החייל ההרוג הראשון מאז צוק איתן: אביב לוי

דובר צה"ל פרסם הערב את שמו של החייל ההרוג. ח"כ מוטי יוגב : "לצורך ההגנה על חיי אזרחינו וחיילנו, יש לפגוע בראשיהם ובהם, בכל הכוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/18 21:57 ט באב התשעח

החייל ההרוג הראשון מאז צוק איתן: אביב לוי
אביב לוי ז"ל, צילום: דובר צהל

דובר צה"ל אישר הערב לפרסום את שמו של החייל שנהרג אתמול מירי צלפים בעזה: "דובר צה"ל מוסר את שמו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון אביב לוי ז"ל, סמל מחלקה בחטיבת גבעתי, בן 21, מפתח תקווה. סמל-ראשון אביב לוי ז"ל נפל לאחר שנפגע מירי מחבלים לעבר כוחות צה"ל בדרום רצועת עזה.  צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה."

אביב היה אמור לחגוג יום הולדת 21 בעוד חודשים. משפחתו קיבלה את ההודעה כשהיתה בחופשה באיטליה. 
בצה"ל אמרו כי לוי, שלבש אפוד קרמי, נהרג מקליע שפגע בחזהו. תחילה הוזעק מסוק לפנותו כשמצבו מוגדר קשה, אך מותו נקבע בשטח. בחילופי האש שהתפתחו בדרום הרצועה חוסלו שלושה מחבלים, חברי הזרוע הצבאית של חמאס. בהמשך נהרג פלסטיני נוסף. בעקבות התקרית הקשה, החל צה"ל בשורת תקיפות נרחבת ברצועת עזה על ידי מטוסי קרב וכלי טיס. 60 יעדי טרור הותקפו ושלוש מפקדות גדוד הושמדו. לאחר חצות הודיע חמאס על הפסקת האש.

במערכת הפוליטית הגיבו הערב על מותו של אביב 

נשיא המדינה אמר: "קיבלנו בצער עמוק את הידיעה על מותו של סמ"ר אביב לוי. אביב נהרג שבוע לפני יום הולדתו ה-21, והאובדן בלתי נתפס. אנו שולחים חיבוק של נחמה למשפחתו ואוהביו בשעה קשה זו. עם ישראל כולו כואב את כאבכם. יהי זכרו ברוך."

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק הלב בשמי ובשם אזרחי ישראל להוריו ואחיו של אביב לוי, לוחם גבעתי שנפל אתמול בגבול עזה. אביב נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה, ולצערנו המאבק הזה לפעמים גובה מאיתנו מחיר כבד מנשוא. ליבנו עם המשפחה".

השרה איילת שקד כתבה הערב בפייסבוק שלה :"“עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה, עֵינִי עֵינִי יֹרְדָה מַּיִם כִּי רָחַק מִמֶּנִּי מְנַחֵם, מֵשִׁיב נַפְשִׁי” (איכה א, טז)
עם ישראל כולו משתתף בצערה של משפחת לוי, על נפילתו של אביב שנלחם על הגנת הארץ.
הערב אנחנו מציינים את חורבן הבית וגם את עקירת 8000 האנשים מגוש קטיף ומצפון השומרון. 13 שנה חלפו ושום דבר טוב לא יצא מההתנתקות. רק עוול לאלפי אנשים והעמדת דרום הארץ תחת איום טילים תמידי, מנהרות, עפיפונים ומי יודע מה עוד בהמשך. חורבן הבית היה תוצאה של שנאת חינם. חורבן גוש קטיף, תוצאה של מכירת אשליות. לעולם לא עוד."

ח"כ מוטי יוגב ציץ בטוויטר שלו בערב שבת: "ובתנו להגן, על חיי אזרחינו וחיילינו, גם על שדותינו בעוטף עזה. חובתנו לשנות את המישוואה אותה מנסה חמאס ליצור. ראשי הטרור בעזה, אינם מבינים כוונות טובות והכלה, הם מבינים רק שפה אחת - שפת הכוח. לכן, לצורך ההגנה על חיי אזרחינו וחיילנו, יש לפגוע בראשיהם ובהם, בכל הכוח."