"החיבורים בשמאל מסכנים אותנו": המסר של נתניהו בפריימריז בליכוד

120 אלף המתפקדים בוחרים את רשימת המפלגה לכנסת, בכפוף לאפשרות השריונים אותה מבקש ראש הממשלה להתיר לו, לקראת חיבור אפשרי עם מפלגות מימין. תנועות שונות פרסמו את רשימות המומלצים שלהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/19 12:20 ל בשבט התשעט

"החיבורים בשמאל מסכנים אותנו": המסר של נתניהו בפריימריז בליכוד
אדלשטיין מממש את זכותו בתנועה, צילום: דוברות יו"ר הכנסת

הפריימריז בליכוד יצאו היום (שלישי) לדרך ועד השעה 22:00 יצביעו כ- 120 אלף המתפקדים למועמדים המועדפים עליהם. בסיום ספירת הקולות ניתן לקבוע בוודאות כי בהנחה והליכוד ישמור על כוחו, כעשרה חברי כנסת מכהנים לא יצליחו להתברג לכנסת הקרובה.

"חברות וחברי הליכוד היקרים", שיגר  בוקר ראש הממשלה,בנימין נתניהו, לציבור המצביעים, "אני קורא לכם לבוא ולהצביע היום בפריימריז, ואני קורא לכם להבטיח את ניצחון הליכוד על ידי הצבעה בעד ההצעה שלי".

נתניהו התכוון לכוונתו לשריין שלוש מקומות בתחתית הרשימה, "על מנת להבטיח לליכוד יכולת להתמודד מול החיבורים בין מפלגות השמאל. החיבורים הללו מסכנים אותנו וחשוב שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה. לכן אנחנו חייבים לאשר את ההצעה שתגדיל את הסיכויים שלנו לנצח. הצביעו בפריימריז והצביעו בעד הצעתי!".

השר לוין בקלפי

השר לוין בקלפיצילום: דוברות השר לוין

אחד מיריביו הגדולים בליכוד, השר לשעבר גדעון סער, ינסה להתברג באחד מחמשת המקומות הראשונים, זאת למרות שראש הממשלה פועל כדי לדחוק אותו כמה שיותר. בתוך כך, מספר ראשי רשויות ביהודה ושומרון קראו למצביעים להעניק את קולם לסער, מאחר ולדבריהם הוא "פעל נמרצות נגד הגירוש מגוש קטיף, הוביל כשר החינוך סיורי בתי ספר למערת המכפלה, ופעל כשר הפנים לגירוש המסתננים מחוץ לגבולות ישראל".

בכירי ההתיישבות גם מתחו ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בהקשר הזה כשכתבו כי הם "דוחים מכל וכל את הכינוי 'חתרן' - גדעון סער הוא מטובי בניה של תנועת הליכוד ומגדולי נאמניה. בין החותמים על המודעה ניתן לציין את ראש מועצת קדומים ויו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת גוש-עציון שלמה נאמן, אש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, יו"ר המטה הלאומי שבח שטרן ונוספים.

מתפלל לעזרה. ברקת בכותל

מתפלל לעזרה. ברקת בכותלצילום: דוברות ניר ברקת

מתמודד בולט נוסף הוא ראש העיר ירושלים בעבר, ניר ברקת, שפתח את יום הבחירות בכותל בליווי חבר, הרב שמואל זעפרני, ראש ישיבת ההסדר 'המאירי' בבירה, ומי שהיה ראש לשכתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. "בכל צומת או החלטה חשובה בחיי", אמר ברקת, "אני מגיע לכאן לכותל המערבי לשאת תפילה להצלחת שליחותי".

תנועות שונות מקרב המחנה הלאומי שיגרו לקראת הבחירות המקדימות הודעות תמיכה במועמדים שפעלו עימם בנושאים שונים. בתנועת הריבונות, בהנהגת נדיה מטר ויהודית קצובר,ציינו את הכרזותיהם השונות של מספר מועמדים בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. בין המצוטטים היו יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, השרים גילה גמליאל, אופיר אקוניס, מירי רגב ויואב גלנט וכן גדעון סער.

"תנועת הליכוד והמחנה הלאומי נמצאים בשלטון תקופה ארוכה", אמרו מטר וקצובר, "וכעת עליו להוכיח כי בכוחו לשלוט ולהתוות דרך מדינית היסטורית שאינה רק בלימת רעיונות השמאל אלא קידום התפיסה הלאומית לכדי ביצוע. הרוחות המדיניות בבית הלבן והעיסוק הבינלאומי בסוגיות בוערות אחרות מאפשרות מעבר מהיר מהלכה למעשה. הקדנציה הבאה היא שעת מבחן אמתית להנהגת המחנה הלאומי".

שרת התרבות מקווה להתברג גבוה

שרת התרבות מקווה להתברג גבוהצילום: דוברות מירי רגב

בתנועה ציינו בסיפוק את מרכזיותו של חזון הריבונות במספר רב של קמפיינים של מועמדי הפריימריז במפלגת השלטון, והוסיפו כי "הנהגת המחנה הלאומי כולו והנהגת הליכוד בפרט הבינה את תפקידה בהובלת חזון לאומי ציוני והיסטורי, מבלי להסתפק בדחיית הרעיונות המסוכנים שמציב השמאל. בחירתם של מנהיגי הליכוד בהצבת חזון הריבונות במוקד הקמפיין האישי שלהם מלמדת על מרכזיותו של חזון זה בשיח הפוליטי-מדיני בישראל".

גם בארגון 'בצלמו' פרסמו את רשימת המומלצים שלהם וציינו את מי שפעלו לצדם בשלל נושאים הקשורים למען "זכויות אדם רוח יהודית". המומלצים הם מירי רגב, גלעד ארדן, יריב לוין, זאב אלקין, יואב קיש, נאוה בוקר, יהודה גליק, ציפי חוטובלי, מיקי זוהר, ניר ברקת, קטי שטרית, גדעון סער, נורית קורן וישראל כץ.

ח"כ אוחנה בקלפי

ח"כ אוחנה בקלפיצילום: דוברות אמיר אוחנה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן