הזמר יהודה פוליקר ידליק משואה בערב יום העצמאות

שרת התרבות הפתיעה את הזמר באמצע הופעה, והודיעה לו מול הקהל הרחב כי נבחר להדליק את אחת המשואות בערב יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/19 09:21 יב בניסן התשעט

הזמר יהודה פוליקר ידליק משואה בערב יום העצמאות
השרה רגב מבשרת לפוליקר את הבשורה על הבמה, צילום: משרד התרבות והספורט

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הפתיעה אמש (ג') את היוצר והזמר יהודה פוליקר והודיעה לו בהתרגשות כי הוא נבחר להשיא את אחת משניים-עשר המשואות בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל.

השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות. בנימוקיה ציינה הוועדה כי יהודה פוליקר הוא יוצר ישראלי שהביא לידי ביטוי ביצירתו את התמודדותה הקשה של החברה הישראלית עם השואה.

פוליקר נולד בקריית חיים להורים ניצולי שואה יוצאי סלוניקי וילדותו עברה עליו בצל סיפורם. בנעוריו מצא מפלט במוזיקה והפך להדרגה לזמר בולט על אף הגמגום ממנו הוא סבל. ברבים משיריו הוא חיבר בין התרבות הישראלית לזו היוונית והעשיר את היצירה הישראלית בצלילים חדשים. אלבומו השלישי, "אפר ואבק", ביטא את קולם השקט של בני הדור השני לשואה והפך לנכס צאן ברזל של החברה הישראלית. פוליקר ידליק את המשואה לכבודם של ניצולי השואה שבנו את ישראל ולכבודם של היוצרים והיוצרות הישראלים על סגנונותיהם, נטיותיהם ועמדותיהם השונות.

השרה רגב בירכה את פוליקר:  "הבחירה המרגשת ביהודה פוליקר להדליק משואה ביום העצמאות ה- 71 של מדינת ישראל היא בחירה בתחייתו המפוארת של עם ישראל בארצו אחרי ימי החושך של "אפר ואבק" בתקופת השואה הארורה. פוליקר, בנם של שורדי שואה מסלוניקי, שמרבית קהילתה היהודית נספתה,  מבטא  את רוחות היצירה של המוסיקה הישראלית, על גווניה השונים.  פוליקר פתח חלון מוסיקלי מפואר לים התיכון לצד סגנונות רוק ופופ רוק ישראלי משובחים. דברים רבים, שרצינו לומר, באים לידי ביטוי במוסיקה הענקית של פוליקר, שרוחה מבטאת, כי 'בכל הדרכים מעולם לא אבדה דרכנו, וגם אם לפעמים סערו מסביב הרוחות'. יהודה היקר, אתה סמל לניצחון רוחה של התחייה התרבותית של עמנו לאחר השואה, לעוצמתה של המוסיקה הרב גונית הישראלית ולכוחם של הקול והצלילים להתגבר על כל המחיצות והמגבלות שבתוך היחיד והכלל ובכך לפרוט  על מיתרי ליבנו, זהו ניצחון הרוח הישראלית."