הזוג הסרוג עשה חידוש ענק לשיר בית משוגעים של רן דנקר

ליעד ואשר אלון יצרו סרטון הומוריסטי שמתאר איך נראה אחד הבקרים העמוסים ביותר בלוח השנה היהודי - חג הפורים, אלא שבכל הומור יש נקודה של אמת, והאמת הזו מתישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 13:34 יא באדר ב'

הזוג הסרוג עשה חידוש ענק לשיר בית משוגעים של רן דנקר
צילום: צילומסך מתוך הסרטון

"בית משוגעים", הלהיט של רן דנקר בהפקתו של ג'ורדי, שחרך את הרדיו בשנה שעברה ואף זכה בתואר "שיר השנה" במצעדים של גלגל"צ וכאן רשת ג', זוכה לגרסה סרוגה משעשעת במיוחד לפורים. אלא שרגע אחרי שהסרטון הסתיים, נזכרנו שבכל צחוק יש נקודה של אמת.

משלוחי מנות ופורים - הגיע הזמן לדבר על זה: בואו נודה באמת. עבור רבים, בוקר חג הפורים נראה יותר כמו זכר ליציאת מצרים. אתם עובדים קשה ומתפללים שכל זה כבר ייגמר ושתצאו כבר לחופשי. קשה למצוא היום קשר בין הטעם המקורי למצווה היפה הזו - קירוב לבבות ואחדות בתוך עם ישראל, לבין התנור שעובד בלי הפסקה כדי להוציא עוד עוגה.

 

חגיגת פורים הפכה הפכה למשהו המוני, גרוטסקי אפילו, שאין קשר בינו לבין מה שהתכוונו אליו חכמינו

משלוח המנות נהיה מצווה שהתנפחה הרבה מעבר לגבולות הגזרה המקוריים שלה. משתי מנות לאדם אחד משלוחי המנות נהיו מפעל הזנה שלם של כל השכונה, ברוב הדר ופאר ולא מעט שופוני, עם כמויות עצומות מיטב התבשילים שעמלו עליהם שעות, בתוספת איזה בקבוקון של אלכוהול כדי שאפשר יהיה להוריד הכל, עטופים בצלופן בתוספת כרטיס ברכה כתוב בכתב יד עגול ויפה במיוחד. לא מעט אנשים מוציאים על משלוחי המנות כספים שאין להם. 

כמו בסוף אירוע משפחתי, כשאתם יושבים ופותחים את המעטפות ורושמים מי הביא כמה, כך גם בבוקר הפורים. הפנקס פתוח והיד רושמת.

צפו: החידוש המופרע לשיר בית משוגעים של רן דנקר

אל תוך המופע המוגזם הזה נכנסו ליעד ואשר אלון המוכשרים שלקחו את הסיטואציה המעייפת הזו והראו עד כמה היא מגוחכת. עם המון חן וחוש הומור מפותח,  משפחת אלון כתבה פארודיה שמתארת כיצד נראה בוקר חג הפורים, כשיד אחת עומלת על הכנת התבשילים, יש שנייה אורזת ממתקים שאינם כשרים לפסח בניסיון להיפטר מהם ויש שלישית אורזת את הכל למשלוח מנות.

הסרטון שיצרו הזוג הסרוג נוגע בנקודה אמתית בחג הפורים

על רקע הצלילים של הלהיט "בית משוגעים", הלהיט ההיסטרי של רן דנקר ובתנועות גוף שלא היו מביישות את מיטב המועדונים בתל אביב, ליעד ואשר אלון המוכשרים, יחד עם שחקן החיזוק שובל מנור, מתארים בהומור את הייאוש, את הצורך להספיק להכין עוד משלוח, את הכמויות הבלתי נתפסות שהיו יכולות להאכיל פליטים מאוקראינה במשך כמה ימים ובעיקר את הצורך לרצות את כולם כשכל מה שבאמת בא לך לעשות הוא לנוח רגע ולשבת בשקט.

הומור מצויין הוא כזה שלוקח נקודה בעייתית ומורכבת ומנסה למצוא בה את הצדדים המצחיקים. בלי לצחוק על החיים והעומסים שהם מביאים, לא היינו מסוגלים לעבור את המסע הזה. ליעד ואשר לוקחים את אחד הבקרים העמוסים והלחוצים ביותר בלוח השנה היהודי ומתארים אותו עם חיוך ענק על הפנים. אין ספק שהם יודעים לא רק ליהנות מהחיים, אלא גם לצחוק עליהם. שנייה אחרי שסיימנו להיקרע מצחוק התחשק לנו להציע להם חברות ולקבל מהם משלוח מנות בעצמנו. שתי שניות אחר כך, נזכרנו שבכל צחוק יש נקודה של אמת והלכנו לקנות משלוח מנות מוכן.

האזינו לשיר "בית משוגעים"  של רן דנקר