הותר לפרסום: פוענח הרצח של ראובן שמרלינג הי"ד

מחקירת כוחות הביטחון עלה כי רוצחיו של שמרלינג תכננו את פיגוע הדקירה כנקמה על חיסול חברם, שניסה לבצע פיגוע דקירה ללא הצלחה. השניים נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי, עבדו במשך שבועיים, רכשו סכין ותכננו להימלט לאחד הכפרים ביהודה ושומרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/17 13:20 ט בחשון התשעח

הותר לפרסום: פוענח הרצח של ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג, צילום: באדיבות המשפחה

פוענח רצח ראובן שמרלינג הי"ד, שנדקר ונמצא ללא רוח חיים במחסן בכפר קאסם בערב חג סוכות האחרון. כך הותר היום (ראשון) לפרסום לאחר חיקרת פיגוע הדקירה על ידי השב,כ משטרת ישראל וצה"ל.

מצמאי החקירה העלו כי רוצחיו של שמרלינג, תושב אלקנה בן 70 במותו, נכנסו לישראל באופן בלתי חוקי בעזרתו של מסיע שב"חים ואף עבדו במשך שבועיים.

השניים, יוסף חאלד מוצטפא כמיל ומחמד זיאד אבו אלרוב קבאטיה שבשומרון, החליטו לרצוח יהודים כתגובה למות חברם, מחבל שניסה לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה על רקע אירועי הר הבית. במהלך שהותם בישראל השניים רכשו סכין, תכננו את פרטי הפיגוע ואף שרטטו לעצמם את נתיב הריחה עד לאיו"ש.

לאחר שנתפסו פרקליטות מחוז מרכז הגישה נגדם כתב אישום בגין עבירת רצח ממניע לאומני. בנוסף, בחקירות התקבל מידע אודות כוונות נוספות לביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים בתחומי איו"ש, יחד עם פעילים נוספים מקבאטיה, אשר חקירתם עודנה נמשכת.

https://www.youtube.com/watch?v=WaqGbIsBwdo

שמרלינג נרצח סמוך למסיבת יום הולדת שתכננה לו משפחתו ולטקס ההלוויה שנערך לו הגיעו בני המשפחה הקרובה והחברים כשהם לבושים בחולצות יום ההולדת שהוכנו למסיבה שתוכננה בטרם נודע על הרצח המזעזע. בהלוויה משתתפים חברי כנסת, תושבים, קציני צה"ל וחברים.

הבן, שי ספד לאביו ואמר: "אבא, כולנו יודעים איזה איש חסד היית. כמה תמים היית בחיים שלך. האמנת לכל אדם, גם כשהוא רימה אותך. לא הבנתי איך זה אפשרי. אמרת שמה שצריך לקרות יקרה. איזה חסיד היית. אמרת בתפילה: בראש השנה ייכתבון וביום הכיפורים ייחתמון. מי יחיה ומי ימות. מי בחרב ומי בחיה. מי בחניקה ומי בסקילה'. אבא, מי חלם שהחיה עם חרב תהרוג ותסקול אותך?.

"היינו צריכים להיות עכשיו בחגיגות השבעים שלך, וכמו שכתבנו על החולצות שהוכנו לך 'שתישאר צעיר לנצח'. אלוקים, אנא שמור על אבא ותן כוח לאמא ולכל המשפחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן