הותר לפרסום: מח"ט גבעתי וסגנו ננזפו על גניבת נשקים מהבסיס

גורמים עבריינים חברו לעובדים בבסיס שניסרו את המנעולים של הנשקייה וגנו 33 רובי M-16. וועדת החקירה המליצה בסיום עבודתה על שורה של אחראים שחלקם יינזפו וחלקם הודחו מתפקידם

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/17 12:56 כח באב התשעז

הותר לפרסום: מח"ט גבעתי וסגנו ננזפו על גניבת נשקים מהבסיס
33 נשקים נגנבו, צילום: Sarah Schuman/ flash90

לפני כשלושה חודשים בו נגנבו 33 רובי M16 מבסיס שדה תימן של חטיבת גבעתי. ועדת החקירה המליצה בתום עבודתה על נזיפה פיקודית מהרמטכ"ל למח"ט גבעתי היוצא, אלוף-משנה ירון פינקלמן, ונזיפה פיקודית ממפקד הפיקוד לסגן מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה יהודה ואך, שמשמש כיום מח"ט במילואים.

עוד פורסם כי קצינים נוספים יינזפו ויודחו בעקבות המקרה: בעקבות המלצת הוועדה, קצין מטה נוסף בדרגת רב-סרן קיבל נזיפה פיקודית מאלוף פיקוד דרום ושני קציני מטה נוספים קיבלו נזיפה פיקודית ממפקד האוגדה. מפקד מכלול שדה תימן, בדרגת רב-סרן, הודח מתפקידו על ידי אלוף הפיקוד. מפקד יחידת מחסני חירום, נגד בדרגת רב-סמל מתקדם, קיבל נזיפה מהאלוף והועבר מיידית מתפקידו.

חטיבת גבעתי נערכה לתרחיש לפיו פריצה לנשקייה תתבצע מבחוץ לבסיס, ולא על ידי גורמים מבפנים. מהבדיקה עלה כי באותו יום שישי שבו נעשתה הגניבה, עובדים הכניסו לבסיס גורמים נוספים, באמתלה שהם עובדי קבלן. אלה שהוכנסו ניסרו את המנעולים של הנשקייה, פרצו למקום וגנבו את הנשקים. לאחר מכן הם החזירו את המנעולים למקומם וצבעו אותם על מנת לטשטש את הפריצה.

צוות משותף של המשטרה הצבאית, משטרת ישראל ושב"כ עצר את המעורבים, אנשי משפחת פשע שחברו לקבלנים במחנה. בוצעו מעצרים רבים ויותר ממחצית הנשקים שנגנבו הוחזרו. הצבא והמשטרה מכנים זאת ''מבצע מיוחד של אותן גורמים עבריינים'' משום שמדובר בקבלן שהעסיק קבלן משנה - שתחתיו פעלו אנשי משפחת הפשע.

הרמטכ"ל קבע שמדובר באירוע חמור מאוד, משום שהנשק עלול לשמש טרור וגורמי טרור ופלילים.